در حالی‌که تعداد مبتلایان به کرونا در روسیه در مجموع به بیش از ۵۳۰۰ نفر رسیده، در مسکو تنها طی یک روز ۵۳۶ مورد جدید آلودگی ثبت شده و شهردار پایتخت هم از تصمیمات سخت گیرانه‌تری برای جلوگیری از گسترش شیوع این بیماری خبر داد.

مسکو کانون اصلی خطر ابتلا به کرونا در روسیه

قدس آنلاین؛ خبرگزاری «تاس» گزارش داد ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه امروز، یکشنبه ۵ آوریل (۱۷ فروردین ماه) اعلام کرد که موارد عفونت ناشی از ویروس کرونا در این کشور از ۵۳۰۰ نفر فراتر رفته است.

بر اساس این اطلاعات، تعداد مناطقی که موارد آلودگی در آنجا مشاهده شده، به ۷۹ مورد افزایش یافته ، تعداد مرگ بیماران مبتلا به کرونا در روسیه به ۴۵ نفر افزایش پیدا کرد و دو نفر دیگر امروز در مسکو جان باختند.

این ستاد همچنین یادآور شد کهدر مسکو طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۳۶ نفر به ویروس کرونا آلوده شدند و بدین ترتیب در حال حاضر تعداد افراد آلوده در پایتخت به ۳۸۹۳ مورد افزایش یافته است.

در همین رابطه ، "سرگئی سوبیانین" شهردار پایتخت نیز امروز، یکشنبه، در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد که مسکو در بالاترین سطح خطر ابتلا به عفونت ویروس جدید کرونا در میان مناطق روسیه است.

وی گفت: «در مسکو، ما به دلیل خیل عظیم افرادی که از طریق پایتخت به خارج از کشور یا بالعکس سفر می کنند ، در معرض بیشترین خطر ابتلا به کرونا هستیم

در همین رابطه ، مقامات پایتخت تصمیمات "شدیدتر" لازم برای جلوگیری از شیوع عفونت را اتخاذ می کنند.

سوبیانین یادآور شد که مقامات مسکو حداکثر تعداد بیمارستان‌های این شهر را برای مقابله با عفونت ویروس کرونا رزرو کرده و مورد استفاده قرار داده‌اند.

شهردار پایتخت افزود، تا جای ممکن نیز چرخش تردد وسایل حمل و نقل عمومی برای مدت زمان برقراری رژیم "انزوای شخصی" (فاصله گیری اجتماعی) شهروندان در داخل شهر در نظر گرفته شده است.

امکان فروکش کردن سرعت شیوع ویروس کرونا در تابستان گرم و خشک

ضمن اینکه محققان موسسه تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی سن پترزبورگ نیز معتقدند که شیوع ویروس کرونا با وارد شدن به هوای گرم و خشک تابستان، به احتمال زیاد فروکش خواهد کرد.

به گفته آنان، دمای مطلوب برای انتقال ویروس کرونا از ۵+ تا ۱۲+ درجه است، یعنی دقیقاً شرایطی که در حال حاضر و در فصل بهار در بخش اروپایی روسیه وجود دارد و به همین دلیل سرعت انتقال این ویروس بسیار بالاست.

البته این متخصصان اعتراف می‌کنند که هنوز هم نمی توان پیش بینی دقیقی در این باره انجام داد ، زیرا داده‌های دقیقی برای تأیید این مسئله هنوز در دست نیست.

پیش از این نیز برخی محققان پیش بینی کرده بودند که میزان شیوع ویروس کرونا در فصل گرم تابستان ممکن است تضعیف شود، برای اینکه بطور کلی تمامی بیماری‌های تنفسی همه گیر، معمولاً در زمان‌های غیر گرم سال شیوع بیشتری دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها