ملکه انگلیس در نطقی کم‌سابقه گفت، شیوع ویروس کرونا چالشی متفاوت برای این کشور است اما با اتحاد می توان بر آن پیروز شد.

ملکه انگلیس: شیوع کرونا کشور را با چالشی متفاوت روبه‌رو کرده است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «الیزابت دوم» ملکه انگلیس یکشنبه شب در پیامی تلویزیونی گفت، شیوع ویروس کرونا این کشور را با چالشی متفاوت روبه‌رو کرده است.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «بی‌بی‌سی»، ملکه انگلیس در اقدامی کم سابقه به سخنرانی درخصوص امور کشور پرداخت و از مردم به‌خاطر پیروی از قوانین دولت و ماندن در خانه‌ها قدردانی کرد.

الیزابت دوم همچنین از کادر درمانی این کشور قدردانی کرد و گفت «هر یک ساعت» تلاش این افراد «ما را به بازگشت به دوران عادی [زندگی] نزدیک‌تر می‌کند».

او که در حال حاضر به‌دلیل نگرانی از شیوع کرونا به قلعه «ویندزور» منتقل شده است گفت: «پیش‌تر نیز با چالش‌هایی مواجه بوده‌ایم، اما این یکی متفاوت است».

ملکه انگلیس گفت: «این بار به تمام کشورهای جهان برای تلاشی مشترک ملحق می‌شویم و در نهایت پیروز می‌شویم. این پیروزی متعلق به تک تک ما است».

وی افزود «حس دردناک جدا شدن از عزیزان» به‌خاطر اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی، او را به یاد کودکانی می‌اندازد که در زمان جنگ جهانی دوم از خانواده‌هایشان جدا شده بودند.

الیزابت دوم گفت: «در کنار هم درحال مبارزه با این بیماری هستیم و می‌خواهم این اطمینان را به شما بدهم که اگر متحد و ثابت‌قدم بمانیم، بر آن چیره خواهیم شد».

آخرین باری که الیزابت دوم از قلعه ویندزور برای مردم پیام ارسال کرد به بحبوحه جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد. او یکشنبه شب در حالی این سخنرانی را انجام داد که «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس به دلیل ابتلا به ویروس کرونا به بیمارستان منتقل شده بود.

تا کنون ۴۷۸۰۶ نفر در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این میان ۴۹۳۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.


سخنرانی ملکه انگلیس در سال ۱۹۴۰

انتهای پیام/

برچسب‌ها