معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی نسبت به وقوع بحران و به راه افتادن موج جدید شیوع کرونا در این استان ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی معاون استاندار خراسان رضوی از موج جدید کرونا

به گزارش قدس آنلاین،محمد صادق براتی در حاشیه بازدید از مراکز نقاهتگانی بیماران کرونا گناباد  افزود: خراسان رضوی جز هشت استان بحرانی کشور در زمینه شیوع بیماری کرونا است و  شرایط این استان به هیچ عنوان مناسب نیست.

وی ادامه داد: در روزهای ابتدایی تعطیلات نوروز مردم در شهرستان‌های مختلف استان توجه بیشتری به رعایت موازین پیشگیرانه بیماری کرونا داشتند و حضور در معابر عمومی و اجتماعات کاهش یافته بود ولی از دو روز گذشته و ابتدای هفته جاری این رعایت‌ها کمتر شده و این مساله نگرانی را نسبت به راه افتادن موج جدید بحران کرونا در استان افزایش داده است.

مسوول امور زیارتی، گردشگری و اماکن عمومی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط اضطراری استان در زمینه بیماری کرونا مردم از سفرهای غیر ضروری بپرهیزند و موارد پیشگیرانه را رعایت کنند و در صورت توجه بیشتر آحاد جامعه نسبت به این مساله در مقابله با بیماری کرونا سربلند بیرون می آییم و در غیر این صورت باید منتظر بحرانهای شدیدتر باشیم.

براتی افزود: ظرفیت اعلام شده به خراسان رضوی برای ایجاد مراکز نقاهتگاهی بیماری کرونا از طرف ستاد ملی کرونا در ابتدا هزار تخت بود ولی با توجه به ظرفیت این استان از نظر سفر زائر و مسافر این میزان با تاکید استاندار خراسان رضوی به ۲۵ هزار تخت افزایش یافت.

وی تصریح کرد: از این تعداد، ۲۰ هزار تخت در مشهد و پنج هزار تخت در هشت شهرستان دیگر این استان در نظر گرفته شده است و در هر یک از این شهرستان‌ها دو تا  سه مرکز نقاهتگاهی راه اندازی می شود و در سایر شهرستان‌ها هم آمادگی برای ایجاد مراکز نقاهتگاهی وجود دارد که در صورت لزوم بعد از اعلام از طرف ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای خراسان رضوی راه اندازی می شوند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: بیماران مبتلا به کرونا بعد از طی مدت درمان در بیمارستان و یا افرادی که دارای علائم ابتدایی کرونا هستند و باید برای مدتی در قرنطینه باشند در این مراکز نگهداری می شوند همچنین افرادی که در منازل مسکونی شان امکانات و شرایط مجزا برای خود قرنطینگی ندارند در این مراکز بستری می شوند تا بعد از سلامت کامل نزد خانواده هایشان بازگردند.

براتی افزود: ارائه تمامی خدمات ارایه شده در مراکز نقاهتگاهی به بیمارانی که از بیمارستان‌ها معرفی می شوند و یا افراد دارای علائم کرونای متقاضی استفاده از خدمات آنها رایگان است.

فرماندار گناباد هم در این بازدید گفت: ظرفیت اعلام شده از طرف ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای خراسان رضوی برای ایجاد مرکز نقاهتگاهی در این شهرستان ۵۰۰ تخت است که در وهله نخست سه مرکز با ظرفیت ۱۲۵ تخت در نظر گرفته شده است.

حامد قربانی افزود: خیران، مشارکت بسیار خوبی در ضد عفونی کردن معابر عمومی برای پیشگیری از بیماری کرونا در شهرستان گناباد دارند و تاکنون بیش از دو میلیارد ریال بدین منظور پرداخت کردند.

وی اضافه کرد: در ۶ نقطه ورودی شهرستان و ۳۳ نقطه روستایی گناباد ایستگاه‌های کنترل و نظارت در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ایجاد شده و این مساله نقش مهمی در کاهش ورودی و خروجی این شهرستان طی چند روز گذشته داشته است.

۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌های ویژه برای بستری بیماران کرونا در بیمارستان علامه بهلول گنابادی در نظر گرفته شده است.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها