۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
کد خبر: 699390

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران که روزهای قبل ره به رشد بود، در پایان معاملات امروز با عقب‌نشینی ۴۱۴۳ واحد روبرو شد.

عقب‌نشینی ۴۱۴۳ واحدی شاخص بورس تهران

قدس آنلاین؛ بورس اوراق بهادار تهران که در روزهای گذشته روند رو به رشد و حتی رکوردشکنی در روز یکشنبه داشت، امروز دوشنبه با کاهش ۴۱۴۳ واحدی در پایان معاملات به رقم ۵۶۹ هزار و ۷۶۱ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن ۶۸۸ واحد رشد کرده و به رقم ۲۰۵ هزار و ۴۸ واحد رسید. 

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۲۰۸۱ تریلیون تومان رسید. 

امروز معامله‌گران در بورس اوراق بهادار تهران بیش از ۷.۳ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب یک میلیون و ۲۳۱ هزار معامله و به ارزش ۶۰۲۳ میلیارد تومان دادوستد کردند. 

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی، ارزشی ۱۱۰۴ واحد افت کرده و به رقم ۱۵۱ هزار و ۸۵۳ واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هم‌وزن ۴۵۸ واحد رشد کرده و به رقم ۱۳۶ هزار و ۴۲۰ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با کاهش ۲۴۲۰ واحد به رقم ۷۴۱ هزار و ۱۳۷ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با کاهش ۴۲۱۰ واحد به رقم ۴۰۰ هزار و ۶۳۳ واحد رسید. شاخص بازار دوم بورس با کاهش ۳۹۴ واحد به رقم یک میلیون و ۲۱۸ هزار و ۹۸۹ واحد رسید. 

امروز نماد ارتباطات سیار ایران بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشته و نمادهای بانک ملت، پتروشیمی خلیج‌فارس، مپنا، ملی مس، توسعه معادن و فلزات و صنعتی گل‌گهر در کاهش شاخص کل بورس اثرگذار بوده‌اند.

امروز نمادهای بانک ملت، بانک تجارت، بانک اقتصاد نوین، گلوکزان، پالایش نفت اصفهان، سالمین، ماشین‌سازی اراک، فولاد مبارکه و کشتیرانی جمهوری اسلامی همگی از نمادهای پربیننده و مورد اقبال فعالان بودند.

در پایان معاملات فرابورس ایران نیز امروز شاخص کل ۴۰ واحد رشد کرده و به رقم ۷۳۸۲ واحد رسید. 

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۴۴۷ هزار میلیارد تومان رسید. 

امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از ۴.۳ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۷۳۵ هزار فقره معامله و به ارزش ۳۳۰۰ میلیارد تومان دادوستد کردند.

ارزش معاملات بورس و فرابورس ایران امروز به بیش از ۹۳۰۰ میلیارد تومان دادوستد کردند که این مقدار نقدینگی برای شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه به نام سرمایه در گردش فراهم شده است. 

همچنین روز چهارشنبه هفته جاری نخستین عرضه اولیه در فرابورس ایران صورت می‌گیرد که طی آن ۱۲ درصد از سهام هلدینگ صبا تأمین به روش ثبت سفارش عرضه اولیه می‌شود.

دامنه برآورد قیمتی این سهام بین ۱۱ هزار تا ۱۲ هزار ریال خواهد بود و بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهام این شرکت برای اولین بار عرضه می‌شود. 

همچنین امروز نمادهای پتروشیمی تندگویان، نیروی برق دماوند، ذوب‌آهن اصفهان، فرابورس ایران و نیروی برق جهرم همگی در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بودند و نمادهای پتروشیمی زاگرس و مادیران در کاهش شاخص فرابورس اثرگذار بوده‌اند.

امروز همچنین نمادهای پربیننده در فرابورس شامل ذوب‌آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، تولید نیروی برق دماوند، سیمان لار سبزوار، مادیران، توسعه و عمران استان کرمان، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و توسعه مولد نیروگاهی جهرم بوده‌اند. 

امروز در جریان معاملات با پیام ناشر بازار برخی از نمادها مانند سرمایه‌گذاری البرز متوقف، برخی نمادها مانند پدیده شیمی قرن بازگشایی شدند. همچنین توقف نماد سرمایه‌گذاری آتیه دماوند، بازگشایی نماد پارس مینو انجام شد.

توقف در نماد شرکت نوش مازندران، بازگشایی نماد تأمین سرمایه بانک ملت انجام شد. همچنین تعدادی از نمادها نیز دچار وقفه در معاملات شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها