رئیس جمعیت هلال‌احمر تربت‌جام گفت: با توجه به اینکه از سوی هواشناسی سطح هشدار سیلاب در صالح‌آباد قرمز اعلام شد، اکنون دو اکیپ از نیروهای هلال‌احمر با تجهیزات کامل در این شهرستان مستقر شده‌اند.

آماده‌باش برای تخلیه روستای باغ کشمیر/ سطح هشدار در صالح‌آباد قرمز است

به گزارش قدس آنلاین، سعید شیری عنوان کرد: در شهرستان صالح‌آباد بارش‌هایی به صورت پراکنده گزارش شده است، بنابراین با اعلام هشدارهای هواشناسی، اکیپ پشتیبانی از استان به منطقه اعزام شده‌ است.

وی با اشاره به هشدارهای هواشناسی و پیش‌بینی بارش‌های ۴۰ تا ۶۰ میلیمتری در شهرستان صالح آباد، افزود: روستاهای باغ کشمیر و پیروش از شهرستان صالح‌آباد جزء روستاهای آسیب‌پذیر و تحت تاثیر احتمالی سیلاب منطقه هستند، بنابراین هشدار هواشناسی در این روستاها قرمز بوده و این موضوع به تمامی اهالی روستاهای مذکور اعلام شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تربت‌جام اظهار کرد: چون منازل مسکونی روستای باغ کشمیر در مسیل رود قرار دارند، به همین علت به ساکنان آن اطلاع رسانی شده و حتی فرمانداری صالح‌آباد نیز  برای اسکان اضطراری تدابیر لازم را اتخاذ کرده است.

وی گفت: ۵۰ درصد روستای باغ کشمیر با جمعیت ۱۱۸۱ نفر جمعیت در مسیل سیلاب قرار دارند که در صورت نیاز باید سریع تخلیه شود، به همین دلیل برای مواقع اضطراری در صالح‌آباد یک سوله با ظرفیت ۵۰ خانوار و دو مدرسه شبانه روزی پیش‌بینی شده است.

شیری با توجه به حجم بارش‌های اعلام شده عنوان کرد: هم اکنون دو تیم امدادی هلال‌احمر با تجهیزات کامل در شهرستان صالح‌آباد و یک تیم در شهرستان تربت‌جام مستقر شده‌ و در آماده‌باش کامل هستند تا در صورت بحران به سرعت وارد عمل شوند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تربت‌جام ادامه داد: براثر سیلاب‌های اخیر تخریب نگران کننده‌ای در سطح شهرستان نداشته‌ایم.

وی عنوان کرد: اکنون انبارهای امدادی هلال‌احمر تربت‌جام در وضعیت آمادگی خوبی قرار دارند و جوابگوی جمعیت شهرستان بر اساس استانداردهای اعلام شده در ابتدای وقوع بحران هستند.

منبع:ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها