وزیر علوم در نامه‌ای به وزیر ارتباطات اعلام‌کرد: بررسیهای میدانی از دانشگاه‌ها نشان می‌دهد ابلاغیه کاهش تعرفه اینترنت به اپراتورهای ارائه دهنده خدمات پهنای باند هنوز جنبه عملیاتی نیافته است.

نامه وزیر علوم به جهرمی: ابلاغیه کاهش تعرفه اینترنت هنوز عملیاتی نشده است/ افزایش فشار روانی بر جامعه دانشگاهی

قدس آنلاین: وزیر علوم در نامه‌ای به وزیر ارتباطات اعلام‌کرد: بررسیهای میدانی از دانشگاه‌ها نشان می‌دهد ابلاغیه کاهش تعرفه اینترنت به اپراتورهای ارائه دهنده خدمات پهنای باند هنوز جنبه عملیاتی نیافته است.

متن نامه منصور غلامی به آذری جهرمی به شرح زیر است:

«همانگونه که مستحضرید شرایط خاص حاصل از شیوع ویروس کرونا نه تنها ایران بلکه تمام جهان را تحت تأثیر شدید خود قرار داده است و از این رو تمام روش‌های کاری و ارتباطی و آموزشی دچار دگرگونی غیرمنتظره ای شده اند.

اولویت‌های پشتیبانی از خدمت رسانی به مردم و استفاده از زیرساخت فناوری اطلاعات به عنوان عامل توانمندساز در کشورهای مختلف متناسب با اقتضائات اقتصادی فرهنگی و اجتماعی متفاوت است. به دلیل حضور گسترده نسل جوان کشور در فعالیت‌های آموزشی به عنوان دانشجو یا استاد در حال حاضر پشتیبانی از فعالیت‌های تحصیلی آنها یکی از موارد مهم مدیریت بحران در کشور محسوب می‌شود.

بر این اساس جنابعالی با تشخیص درست و به موقع نیاز جوانان این مرز و بوم پیشنهاد ارائه رایگان حجم مشخصی ظرفیت اینترنت جهت استفاده آحاد مردم و همچنین کاهش هزینه‌های دسترسی دانشجویان به اینترنت را به منظور کاهش فشار مالی برگزاری کلاس‌های الکترونیک، ارائه کردید که این موجب آرامش روحی بخش بزرگی از جامعه خصوصاً اکثر جوانان و نیز اساتید دلسوز ایشان شد.

پیرو این تدبیر، مکاتبات متعددی توسط وزارت علوم با دانشگاه‌ها انجام شده و به صورت همزمان تعامل نزدیک و مستمری با معاونین وزارت ارتباطات طی جلسات متعدد حضوری و غیرحضوری صورت پذیرفت که منجر به صدور ابلاغیه کاهش تعرفه به اپراتورهای ارائه دهنده خدمات پهنای باند شد.

با این وجود بررسی‌های میدانی و بازخوردهای همکاران دانشگاهی نشان می‌دهد که هنوز این ابلاغیه‌ها جنبه عملیاتی پیدا نکرده و پیش بینی می‌شود فشار روحی و بار روانی جامعه دانشگاهی همزمان با شروع برگزاری و حضور در کلاس‌های الکترونیکی به شدت زیاد شود.

البته جنابعالی به خوبی واقف هستید که این همکاری علاوه بر جنبه‌های ارزنده فوق الذکر، یک سرمایه گذاری طولانی مدت است و عملاً اقداماتی که لازم بود ظرف چند سال آتی و با تلاش زیاد در راستای استفاده از بستر فناوری برای ارائه خدمات (خصوصاً در بحث آموزش و یادگیری) صورت گیرد،اکنون در بحران حاضر به یک فرصت ارزشمند تبدیل شده و امید است با همراهی شما و همکاران وزارت ارتباطات به عنوان زیربنای اساسی تحول دیجیتال موجب توسعه گسترده‌تر، مؤثرتر و به روزتر علم و دانش و اشتراک دانش در ایران گردد.

خواهشمند است دستور فرمائید با عنایت به محدودیت زمانی موجود به نحو مقتضی اقدام لازم در این خصوص مبذول و در صورت صلاحدید تفاهم نامه تکمیلی نیز برای هم افزایی در این راستا با وزارت عتف تنظیم شود.» 

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها