رییس اتحادیه صنف مشاورین املاک مشهد گفت: متاسفانه با توجه به شیوع کرونا، بازار مسکن دچار رکود عحیبی شده است و من بعید می دانم امسال شاهد اتفاق خاصی بخصوص در حوزه اجاره بها باشیم.

در مدت قرنطینه در زمینه بازاریابی خیلی فعال بودیم

 در پی شیوع ویروس کرونا اکثر مشاوران املاک با توجه به شرایط اخیر به وجود آمده در سبک زندگی مردم، دفاتر خود را تا بازگشت به وضعیت عادی تعطیل کردند و طبیعتا مانند خیلی دیگر از صنوف با این وضعیت دچار خسارات زیادی شده اند.

علی مرادزاده رئیس اتحادیه مشاورین املاک مشهد در توضیح حمایت های لازم از این صنف با توجه به شرایط بوجود آمده گفت: با توجه به وضعیت بوجود آمده اتحادیه دست به ابتکار عملی زده است که به نظرم می بایست خیلی پیش تر از این اتفاق می افتاد ولی به هر شکل در حال حاضر سعی شده است با انجام اقداماتی مانند بازاریابی کمی به اوضاع سامان بدهیم و با ایجاد سرعت در این بخش تا حدودی جبران مافات کنیم.

مراد زاده عنوان کرد: چون تقریبا همه دفاتر مشاور املاک از ۱۵ اسفند ۹۸  تعطیل شده بود ما سعی کردیم با انجام کارهایی در بخش بازار یابی و همچنین  با در اختیار گذاشتن سایت هایی که از قبل در این خصوص طراحی شده است همکارانمان را در پیدا کردن و ارتباط گرفتن با مشتری همراهی و همیاری کنیم تا آنها هم بتوانند هرچه زودتر به درآمد برسند.

وی افزود: ضمن اینکه در این مدت در حوزه آموزش از راه دور نیز کارهای زیادی انجام شده است به شکلی که در تمام مدت روزهای قرنطینه اتحادیه در بخش تولید و ایجاد محتوای آموزشی فعال بوده و با ایجاد کلاسهایی در این زمینه همکارانمان را یاری داده ایم که خوشبختانه بازخوردهای خوبی هم از این بابت دریافت کرده ایم. همه امید ما این است که بتوانیم در حوزه بازاریابی هم تا جایی که برایمان مقدور است کمکهایی را انجام دهیم.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک مشهد از تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر بازار مسکن گفت و ادامه داد: متاسفانه این بازار دچار رکود عحیبی شده است و من بعید می دانم امسال شاهد اتفاق خاصی بخصوص در حوزه اجاره بها باشیم مگر همان افزایش ۱۵ درصدی که عرف هر ساله است. در بخش خرید فروش هم باید بگویم که در بخش آپارتمان های نو ساز آن هم به دلیل گرانی مصالح ساختمانی افزایش قیمت خواهیم داشت و تصور نمی کنم در سال جدید آپارتمانی پایین تر از متری ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در مشهد پیدا شود.


انتهای خبر/

برچسب‌ها