رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه مبارزه با کرونا، گفت: ایران با عدد ۳.۹ درصد ابتلای بیماران غیرکرونایی به این ویروس، پایین‌ترین آمار انتقال این ویروس به دیگر بیماران در بیمارستان‌ها را در سطح جهان دارد.

در دنیا پایین‌ترین آمار انتقال کرونا ویروس در بیمارستان‌ها متعلق به ایران است

به گزارش قدس آنلاین، شاپور بدیعی جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جریان دیدار با پرستاران و سرپرستاران بیمارستان امام رضا (ع) در قرارگاه مبارزه با کرونا، گفت: میزان تکثیر ویروس کرونا در میان بیماران غیرکرونایی در بیمارستان‌های سراسر کشور پایین است و خوشبختانه وضعیت کنترل و تفکیک بیماران غیرکرونایی در ایران برتر از تمامی کشورهای درگیر کرونا بوده و با عدد ۳.۹ درصد ابتلای این نوع بیماران به ویروس کرونا، پایین‌ترین آمار ابتلای این ویروس به دیگر بیماران را در سطح جهان داشته‌ایم و بالاترین آمارها در این خصوص در اختیار کشورهای آمریکا، اسپانیا و ایتالیا که در جایگاه‌های اول تا سوم ابتلا به کووید ۱۹ هستند، قرار دارد.

او با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اساس ارزیابی‌های صورت‌گرفته از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان یکی از بهترین مجموعه‌های فعال کشور در بحث پیشگیری، مبارزه و درمان کرونا معرفی شده است، ادامه داد: این افتخار به‌دست آمده به واسطه تلاش‌های خستگی ناپذیر کادر درمانی کرونایی‌ها در بیمارستان‌ها و همچنین همکاری مردم با اعضای ستاد استانی مبارزه با کرونا در خراسان رضوی بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه همچنان نیازمند همکاری‌های مردم در بحث ریشه‌کنی کرونا هستیم، گفت: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی هنوز به وضعیت ایده‌آل نرسیده‌ایم و اجرای طرح‌های قرنطینه‌ای و فاصله‌گذاری اجتماعی باید کماکان ادامه یابد و اگر همکاری که مردم در ایام نوروز ۹۹ با خادمان خود در حوزه سلامت داشتند به‌مدت دو هفته دیگر ادامه دهند، می‌توانیم در آینده نزدیک خبر سیر نزولی کرونا در مشهد را اعلام کنیم.
بدیعی افزود: در این مدت تمام تلاشمان این بود که یک بیمار کرونایی از مشهد به دیگر شهرها و بلعکس انتقال نیابد تا موج تکثیرهای کرونایی شدیدتر از قبل نشود و آسیب‌های شدیدتر را شاهد نباشیم.

او تصریح کرد: وضعیت بحرانی در کشورها به‌طور متوسط هر ۹۱ سال یک بار اتفاق می‌اُفتد که آخرین مورد آن بحران کرونا بود که تا این لحظه بالغ بر ۵۰ روز است که مردم، مسئولان و کادر درمانی بیمارستان‌ها را درگیر کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امیدواریم ضمن سربلندی از این آزمون سخت بتوانیم از درس‌های بزرگی که گرفتیم در بحران‌های بعدی به‌خوبی استفاده کنیم؛ هرچند که امیدواریم دیگر شاهد بحران در کشورمان نباشیم، اما آمادگی کامل در برابر بحران همواره مورد تأکید است.

بدیعی افزود: بسته‌های تشویقی به بیمارستان‌های درگیر در بحث کرونا اختصاص می‌یابد که بیشترین تعداد در بیمارستان امام رضا (ع) توزیع می‌شود.

او با تأکید بر اینکه این بسته‌ها با حمایت خیران نیک‌اندیش تهیه شده و ریالی از بودجه دولتی و دانشگاهی هزینه نشده است، تصریح کرد: کلیه این بسته‌ها در اختیار پرستاران فعال در امر درمان بیماران کرونایی قرار می‌گیرد و حتی توزیع یک عدد از آنان را در دیگر بخش‌های درمانی نخواهیم داشت.
انتهای خبر/

برچسب‌ها