رئیس اتحادیه صنف بار فروشان مشهد گفت: تقریبا هیچ پیش بینی از وضعیت بازار آینده نداریم و اگر وضع به همین منوال پیش برود و تقاضا همچنان بالا باشد متاسفانه با افزایش قیمتی بیشتری هم مواجه خواهیم شد.

افزایش قیمت خواهیم داشت

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: حیدر ساکن برجی در خصوص افزایش قیمت برخی میوه ها مانند لیمو شیرین و پرتقال گفت: با توجه به شیوع کرونا و خطری که این روزها همه همشهریان ما را تهدید می کند ولی در این مدت همه همکاران ما با فداکاری و در تمام طول ساعات شبانه روز مشغول خدمت رسانی به همشهریان بوده اند که جا دارد از آنها تقدیر و تشکر شود.

وی ادامه داد: اما در خصوص گرانی مرکبات باید بگویم که این گرانی ها مختص کشور ما نیست و در همه دنیا وجود دارد و شرایط فعلی  و البته توصیه پزشکان مبنی بر استفاده از میوه هایی مانند لیمو شیرین و یا سیر که به هر شکل ایمنی بدن را در مقابل این بیماری بالا می برد مطمئنا در گرانی این چند میوه ها و البته سیر و پیاز بی تاثیر نبوده است و دقیقا همین عامل باعث شد که میزان درخواست و تقاضا برای خرید و استفاده از آنها در همه دنیا و بالطبع در کشور ما و از جمله مشهد افزایش پیدا کند.

ساکن برجی افزود: همواره افزایش تقاضا باعث ایجاد جو روانی در بازار و افزایش قیمت کالاها می‌شود و طبیعتا این بار هم بازار از این قاعده مستثنی نبوده و نیست. ولی به هر شکل همیشه سعی شده که با نظارتهای انجام شده این قیمتها نه تنها در مشهد که در سطح کشور کنترل شود. از آنجایی که این میوه ها تولید شهر و استانمان نیستند و باید از استان های دیگر وارد شوند و از طرفی هم  با وجود دلالان و کسانی که این میوه ها را ذخیره سازی می کند و کشاورزانی که به قیمت شهر خودشان بارشان را می فروشند با وجود همه نظارتهایی که انجام شده و می شود باز هم در این مدت افزایش قیمتی عجیبی در بازار میوه و سبزی داشته ایم که با توجه به این عوامل تقریبا اجتناب ناپذیر بود.

رئیس اتحادیه صنف بار فروشان مشهد با اشاره به پیش بینی و ذخیره سازی میوه برای ایام نوروز گفت: تلاش ما همیشه باعث شده که قیمت میوه و سبزی در مشهد زیر قیمت تهران، اصفهان و حتی شیراز باشد ولی به هر شکل با وجود وضعیت پیش آمده گرانی ها همچنان وجود دارد. امسال اتفاقا به خاطر فراوانی تولیدی که در فصل گذشته وجود داشت ذخیره سازی خیلی بیشتری از سالهای قبل داشتیم ولی متاسفانه در این مدت اینقدر تقاضا زیاد شد که باعث افزایش قیمت این میوه ها و البته سیر و پیاز شد.

برجی با ابراز نگرانی از ادامه وضعیت حال حاضر و شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: تقریبا هیچ پیش بینی از وضعیت بازار آینده نداریم و اگر وضع به همین منوال پیش برود و تقاضا همچنان بالا باشد متاسفانه با افزایش قیمتی بیشتری هم مواجه خواهیم شد. البته در این میان صادرات لیمو شیرین به افغانستان هم به این گرانی ها دامن زد که البته با مکاتبه ای که با دفتر صادرات و واردات گمرک داشته ایم خواستیم که این صادرات متوقف شود چون برای احتیاجات داخلی قطعا دچار مشکل خواهیم شد . اگر این اتفاق بیفتد شاید شیب افزایش قیمتی کندی را تجربه کنیم.


انتهای خبر/

برچسب‌ها