در حال حاضر تعداد ۱۱۵ استخر پرورش ماهی گرم آبی و سرد آبی در شهرستان باخرز فعال است که این تعداد نسبت به سال زراعی گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۱۰۰ درصدی استخرهای پرورش ماهی باخرز

به گزارش قدس آنلاین،مدیر جهاد کشاورزی باخرز گفت: از این تعداد استخر ۱۰۸ واحد پرورشی از نوع ماهی گرم آبی و هفت مورد دیگر سرد آبی است که توانسته برای افزون بر ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم در این شهرستان اشتغال ایجاد کند.

محمد دوستخواه احمدی افزود: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۳۰ هزار قطعه بچه ماهی از نوع گرم آبی و سرد آبی در استخرهای پرورشی این شهرستان رها شده اند.

وی به برداشت سالانه ماهی در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: سالانه بیش از ۱۱۰ تن ماهی گرم آبی و ۶۰ تن ماهی سرد آبی در شهرستان باخرز صید و روانه بازارهای هدف می شود.

او با بیان این که در حال حاضر سه استخر پرورش ماهی در این منطقه در حال ساخت است گفت: استخرهای پرورش ماهی این شهرستان در دو بخش مرکزی و بالا ولایت فعال است.

بیش از ۸۴ درصد جمعیت شهرستان باخرز به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند و این شهرستان با بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زراعی و افزون بر پنج هزار هکتار باغ، هشت هزار بهره بردار در حوزه کشاورزی دارد.

شهرستان ۵۸ هزار نفری باخرز در فاصله ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها