اصفهان- بنا بر گزارش سازمان هواشناسی با توجه به آغاز فعالیت سامانه بارشی از روز گذشته احتمال وقوع آبگرفتگی، سیلاب و رعد و برق در مناطق مختلف استان اصفهان به ویژه برای امروز چهارشنبه و پنجشنبه دور از ذهن نیست.

سیل و توفان اصفهان را در بر می گیرد/احتمال طغیان رودخانه ها

قدس آنلاین-گروه استان ها: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی احتمال بارندگی به صورت باران، برف و تگرگ، رعد و برق، صاعقه، وزش باد شدید و کاهش دما در مناطق شمال، شمال غرب و مرکزی از امروز چهارشنبه تا نخستین روز هفته آینده پدیده غالب در این استان خواهد بود.

اداره کل هواشناسی اصفهان روز دوشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد با نفوذ موج جدیدی به استان شاهد افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید و رگبار و رعد و برق به ویژه در نیمه غربی استان که به تدریج در بیشتر نقاط خواهیم بود و این ناپایداری‌ها تا پایان هفته بطور متناوب در منطقه وجود خواهد داشت و در مناطق مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

ممنوعیت حضور در جوار رودخانه ها

در همین حال مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد: استقرار در مجاورت مسیل‌ها و آبراهه‌ها، رودخانه‌های فصلی سیلابی، شیب کوه‌ها، ارتفاعات و پل‌ها با هدف حفاظت در برابر سیل و صاعقه ممنوع است.

منصور شیشه‌فروش هشدار داد: از تردد و توقف دام‌ها در حاشیه رودخانه های فصلی و دره‌ها و شیب کوه‌ها باید در این روزها جدا خودداری شود.

وی هم چنین برداشت مصالح از رودخانه های استان را ممنوع اعلام کرد و گفت: همچنین کنترل و ساماندهی و بازگشایی مسیر رودخانه‌ها در بیرون شهرها با همکاری بنیاد مسکن، دهیاری‌ها و آب منطقه‌ای انجام شود.

بارش برف، باران، تگرگ و صاعقه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان هم چنین اعلام کرد: بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی سامانه بارش زایی  در این مدت در استان فعال خواهد شد که به تدریج بارش‌های رگباری بهاری گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد و احتمال بارش تگرگ را در مناطق مستعد به دنبال خواهد داشت.

به گفته وی فعالیت این سامانه  تا  روزهای پنجشنبه و جمعه در منطقه فعال خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: این سامانه در مناطق مرتفع بارش باران و برف و کاهش محسوس دما را به دنبال خواهد داشت و لغزندگی جاده‌ها و آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد شهری و جاده‌ای و احتمال وقوع تگرگ و صاعقه در مناطق غربی استان پیش بینی شده است.

آماده باش دستگاه های اجرایی

 مدیریت بحران استان هم چنین اعلام کرد: با توجه به پیش بینی بارش های رگباری بهاری و گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال وقوع تگرگ و صاعقه در مناطق مستعد لذا تمامی دستگاه های اجرایی در آماده باش کامل قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: جلسه مدیریت بحران استان به صورت ویدئو کنفرانس با شهرستان ها برگزار و تکالیفی برای مدیریت بحران تمامی فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی مشخص شده است.

شیشه فروش اضافه کرد: مراقبت لازم در زمینه کنترل و استحکام  سیل بندهای اطراف جاده‌ها به اداره راه محول و شرکت شهرک‌های صنعتی استان موظف شد بررسی لازم در مورد استحکام سیل بندهای حدود ۷۰ شهرک صنعتی استان را انجام دهد.

وی بیان کرد: ستاد سیل شهرداری‌ها هم فعال و مقرر شده تیم های گشت و بازرسی با همکاری آب منطقه‌ای تشکیل دهند و برای بازگشایی مسیر رودخانه‌های داخل شهرها و جلوگیری از مسدود شدن کانال ها و کنترل سیل بندها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان‌اینکه۳۵۰ اکیپ امدادی و عملیاتی مرتبط با سیلاب در این استان تشکیل شده است، تصریح کرد: تمام تیم‌های امدادی و ستاد سیل استان و شهرستانها در حال آماده‌باش هستند.

برچسب‌ها