غلامحسین حقدادی گفت: به طور طبیعی هر چه میزان ماندگاری این ویروس در کشور بیشتر شود قطعا ضربات اجتماعی بیشتری هم خواهد داشت چون دو عاملی که باعث مسائل اجتماعی می شوند از این لحاظ تقویت می شوند.

ماندگاری ویروس کرونا ضربات اجتماعی زیادی را به همراه دارد

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی در توضیح تبعات روانشناختی ویروس کرونا گفت: شدت مسائل اجتماعی ما در آینده به دو عامل بستگی دارد. یکی به میزان تاثیر اقتصادی این ویروس و دیگری به میزان تاثیراتی که بر روی روحیه افراد و اینکه اگر در قرنطینه شرایط روحی خوبی نداشته باشند باعث ایجاد مشکلاتی مانند افسردگی در افراد می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این از آن جایی که ناشناخته بودن و آلودگی ویروس کرونا می تواند مشکلات متعددی از جمله ایجاد ترس و محدودیت ایجاد کند که البته این واکنش کاملا طبیعی است. از طرفی هم به طور غیر طبیعی باعث ایجاد استرس در بین افراد شده است.

حقدادی ابراز داشت: در خصوص مسائل اقتصادی باید بگویم که اگر این ویروس به سرعت از جامعه ما برود قطعا شرایط اقتصادی ما قابل ترمیم است ولی اگر هر چه ماندگاری این ویروس در کشور مان طولانی تر بشود اقتصاد ما ضربه بیشتری خواهد خورد. به طور طبیعی هر چه میزان ماندگاری این ویروس در کشور بیشتر شود قطعا ضربات اجتماعی بیشتری هم خواهد داشت چون این دو عاملی که باعث مسائل اجتماعی می شونداز این لحاظ تقویت می شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: اما مسائل اجتماعی که این میان می تواند ایجاد شود قطعا به میزان تاثیر ویروس بستگی زیادی دارد چون اگر این قضیه طولانی بشود مسائل اقتصادی آن تبعات اجتماعی زیادی را به همراه خواهد داشت. واین تبعات اجتماعی می تواند شامل مشکلات خانوادگی، آسیب های اجتماعی افراد، کودک آزاری، همسر آزاری و باعث رشد خشونت های خانگی بشود و این پیش بینی می شود که در صورتیکه حضور این ویروس در کشورمان طولانی شود با موجی از آسیب های اجتماعی مواجه شویم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها