۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
کد خبر: 699969

در این گزارش ۵ ویژگی جذاب و جدید کنسول پلی استیشن ۵ که در کنسول‌های قبلی وجود نداشت؛ معرفی شده‌ است.

با ۵ ویژگی جذاب کنسول پلی استیشن ۵ آشنا شویم

قدس آنلاین: به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت سونی مدتی است برخی از اطلاعات مربوط به کنسول PS۵ را در فضای مجازی منتشر کرده ، اما هنوز مشخص نیست که قرار است گیمرها در آینده چه عناوینی را روی این کنسول تجربه کنند. با این حال انتظار می‌رود کنسول PS۵ بیش از نسل فعلی کنسول شرکت سونی در بازار موفق باشد چرا که اطلاعات منتشر شده از سوی سونی نشان می‌دهد این کنسول بیش از آنچه که گیمرها از آن انتظار داشته باشند، توانایی دارد، این کنسول احتمالا در اواخر سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهد شد و تا آن زمان احتمالا سونی از انتشار اطلاعات بیشتری از این کنسول خودداری کند؛ در ادامه قصد داریم ۵ ویژگی بسیار مهم کنسول PS۵ را توضیح دهیم:

معرفی پنج ویژگی بسیار مهم کنسول PS5

سرعت اجرای بسیار بالای عناوین در PS۵

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های موجود در کنسول PS۵، استفاده از هارد دیسک SSD در این کنسول است که باعث می‌شود سرعت بارگیری عناوین و اجرای آن‌ها از روی هارد بسیار بالاتر رود، شرکت سونی برای نشان دادن میزان سرعت اجرای عناوین در کنسول PS۵ بازی Spider-Man را مثال زده است، اجرای این بازی در کنسول PS۴ حدود ۸.۱ ثانیه طول می‌کشد اما طبق اعلام سونی اجرای این بازی روی کنسول PS۵ کمتر از یک ثانیه و حدود ۰.۸ ثانیه به طول خواهد انجامید.

این سرعت بالا به دلیل وجود داشتن پهنای باند بالا در هاردهای SSD نسبت به هاردهای عادی است که باعث می‌شود اطلاعات بدون نیز به ارسال به حافظه RAM و به طور مستقیم از حافظه هارد اجرا شوند. همچنین انتظار می‌رود کنسول PS۵ هنگام روشن شدن نیز خیلی سریع‌تر از کنسول PS۴ عمل کند.

معرفی پنج ویژگی بسیار مهم کنسول PS5

استفاده از فناوری صدای سه بعدی

شرکت سونی در کنسول PS۵ از فناوری صوتی مخصوص خود استفاده کرده است که Tempest ۳D Audio Engine نام دارد. این فناوری صوتی از طریق یک نرم افزار و یک سخت افزار بسیار قدرتمند بدست آمده است که نرم افزار مخصوص این فناوری با استفاده از الگوریتم‌های مختلف و با توجه به شرایط بازی در حال اجرا، سعی می‌کند صدایی بسیار واقعی‌تر و شفاف‌تر را به گیمر ارائه دهد. بر اساس آنچه که شرکت سونی اعلام کرده است این قابلیت باعث می‌شود که کاربر به طور کامل فراموش کند در حال انجام یک عنوان رایانه‌ای و مجازی است و خود را به طور کامل جایگزین شخصیت اصلی داستان بازی خواهد کرد.

اما بخش بسیار عجیب و مهم این این فناوری بر خلاف قابلیت Dolby Atmos که صرفا با برخی از تلویزیون‌ها سازگاری دارد، پشتیبانی آن از تمامی هدفون‌های استریو و تلویزیون‌های موجود در بازار است.

معرفی پنج ویژگی بسیار مهم کنسول PS5

پشتیبانی از قابلیت سازگاری با گذشته

یکی دیگر از قابلیت‌های موجود در کنسول PS۵، پشتیبانی این کنسول از عناوین نسل قبلی خود یعنی کنسول PS۴ است، طبق اعلام سونی کنسول PS۵ در زمان عرضه خود قابلیت اجرای بیش از ۱۰۰ عنوان برتر کنسول PS۴ را خواهد داشت که هنوز نام آن‌ها اعلام نشده است؛ همچنین مشخص نیست که آیا این کنسول از تمامی عناوین عرضه شده برای کنسول PS۴ پشتیبانی می‌کند یا صرفا شامل چند عنوان خاص می‌شود.

علاوه بر این سونی فعلا خبری مبنی بر پشتیبانی کنسول PS۵ از عناوین PS۲ و PS۳ در فضای مجازی منتشر نکرده است و هنوز مشخص نیست که کنسول PS۵ از دو کنسول مذکور نیز پشتیبانی خواهد کرد یا پشتیبانی آن به کنسول PS۴ محدود است.

معرفی پنج ویژگی بسیار مهم کنسول PS5

پشتیبانی از درایو ۴K UHD Blu-ray

 طبق اعلام شرکت سونی کنسول PS۵ از یک درایو ۴K UHD Blu-ray پشتیبانی می‌کند که به این ترتیب این کنسول را به یک دستگاه پخش کننده Blu-player خانگی نیز تبدیل می‌کند. درایو Blu-player در گذشته نیز در کنسول PS۳ استفاده شده بود که در آن زمان یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های کنسول شرکت سونی به حساب می‌رفت اما در کنسول PS۴ درایو Blu-player حذف شد.

به این ترتیب کاربرانی که کنسول PS۵ را خریداری کنند احتیاجی به خرید یک پخش کننده ۴K UHD Blu-ray را نخواهند داشت و این کنسول به عنوان یم پخش کننده خانگی نیز استفاده خواهد شد.

معرفی پنج ویژگی بسیار مهم کنسول PS5

عملکرد بسیار بالای کنسول هنگام اجرای عناوین چند نفره

یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار مهم کنسول PS۵ که به واسطه استفاده از هارد دیسک SSD به این کنسول اضافه شده، امکان اجرای بسیار سریع بازی‌های چند نفره است. این قابلیت به گیمرها این امکان را می‌دهد که با سرعت بسیار بالا وارد وارد عناوین چند نفره شود و به این ترتیب گیمر در هیچ کدام از بخش‌های بازی دچار اشکال نخواهد شد.

همچنین گیمر در هر بخش از بازی می‌تواند بدون نگرانی کنسول خود را خاموش کرده و پس از روشن کردن بازی را ادامه دهد و دیگر احتیاجی به ذخیره کردن بازی نخواهد بود. طبق اعلام شرکت سونی، هدف آن‌ها از این کار از بین بردن صفحه بوت در بازی‌های آنلاین بوده تا از این طریق تمامی گیمرها در یک سطح و به صورت همزمان وار محیط بازی شوند.

هنوز ویژگی‌های بیشتری از این کنسول در فضای مجازی منتشر نشده و شرکت سونی نیز هنوز اعلام نکرده است که این کنسول چه زمانی وارد بازار خواهد شد و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این کنسول باید تاز مان رسمی اعلام سونی منتظر ماند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها