معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش از دسترسی بیش از 90 درصد دانش‌آموزان به آموزش‌های تلویزیونی و اینترنتی خبر داد و گفت: مابقی دانش‌آموزان نیز تحت پوشش راهبران آموزشی هستند.

دسترسی ۹۰ درصد دانش‌آموزان به آموزش‌های تلویزیونی و اینترنتی/ پیش‌بینی سناریوهای آموزشی

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، امروز در برنامه صبح و نشاط اظهار کرد: بعد از اینکه در اوایل اسفند، مدارس تعطیل شد از همان زمان پیگیری با صدا و سیما برای ادامه آموزش‌ها آغاز شد و از دهم اسفند اولین کلاس‌های آموزشی پخش شد و شبکه‌های دیگر نیز وارد شدند. 

وی ادامه داد: در زمینه آموزش‌ها، معلمان نیز وارد شدند از طریق آموزش مجازی به دانش‌آموزان، آموزش دروس را انجام می‌دادند و به نوعی جهاد آموزشی اتفاق افتاد.

حمیدی با بیان اینکه ۹۰ درصد دانش‌آموزان تحت پوشش آموزش‌های تلویزیونی و مجازی قرار داشتند، افزود: قبل از ورود کرونا به کشور 70 درصد محتوای آموزشی به دانش‌آموزان آموزش داده شده بود که اکنون بیش از ۸۰ درصد محتوا آموزش داده شده و در برخی دروس این عدد به 85 درصد می‌رسد.

وی به سامانه رصد اشاره کرد و گفت: بر اساس اطلاعات سامانه رصد، از ۱۰۷ مدرسه کشور، فعالیت آموزشی در این شرایط در ۹۷ هزار مدرسه جریان دارد؛ ضمن اینکه هنرآموزان و هنرجویان هنرستان‌های کشور، روزانه ۵۳ هزار ماسک تولید می‌کنند. 

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش به فعالیت مراقبان بهداشت مدارس نیز اشاره کرد و ادامه داد: «پویش در خانه بمانیم» راه اندازی شد و یک میلیون و 500 هزار سفیر سلامت هم پای کار آمدند و ۲۵۰ هزار اثر از دانش‌آموزان دریافت شده است و برخی مراقبان سلامت نیز به جرگه مدافعان سلامت پیوستند.

وی در پاسخ به این پرسش که برای اینکه بچه ها در خانه ورزش کنند چه اقداماتی انجام شده است، افزود: همکاری خوبی در صدا و سیما داشتیم و برنامه‌هایی تولید شد؛ امروز سازمان بهداشت جهانی می‌گوید اگر ورزش کنید هم ایمنی بدن بالاتر می‌رود، هم استرس کاهش می‌یابد و هم روابط خانوادگی استحکام پیدا می‌کند.

حمیدی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۳ هزار دبیر تربیت‌بدنی، فعالیت‌های ورزشی در خانه را طراحی می‌کنند که پیشنهادات خود را به دبیرخانه استان می‌دهند و بهترین طرح‌ها به دبیرخانه مرکزی می‌آید و برای پخش در تلویزیون آماده می‌شود.

وی از خانواده‌ها خواست که در هنگام تماشای تلویزیون و کارهای خانه، فعالیت حرکتی داشته باشند و نرمش و وروزش را فراموش نکنند. 

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش درباره ادامه آموزش‌ها گفت: این موضوع بستگی به نظر ستاد پیشگیری از کرونا دارد و در این راستا چند سناریو پیش‌بینی کردیم؛ خانواده‌ها نگران نباشند. بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان به آموزش‌های تلویزیونی و اینترنتی دسترسی دارند و مابقی که این دسترستی را ندارند، راهنماهای آموزشی با بسته‌های تعلیماتی آموزش می‌دهند. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها