وزیر امور خارجه آلمان ضمن انتقاد از پاسخ کُند آمریکا به شیوع ویروس کرونا گفت امیدوار است واشنگتن در روابط بین‌المللی خود تجدید نظر کند.

دولت آلمان از پاسخ کُند آمریکا به شیوع کرونا انتقاد کرد

به گزارش قدس آنلاین، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان روز جمعه گفت پاسخ آمریکا به شیوع ویروس کرونا بسیار کند انجام گرفته است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ماس در مصاحبه‌ای گفت، دولت چین «اقدامات بسیار اقتدارگرایانه‌ای انجام داد در حالی که این ویروس در آمریکا برای مدتی طولانی دستکم گرفته شد. هردوی این‌ [اقدامات] افراطی هستند و نمی‌توانند الگویی برای اروپا باشند».

ماس گفت امیدوار است آمریکا در زمان شیوع ویروس کرونا در روابط بین‌المللی خود تجدید نظر کند.

وی افزود: «بگذارید ببینیم اقدامات دولت آمریکا تا چه حد به بحث درباره نتیجه‌بخش بودن الگوی "اولویت با آمریکا است" منجر می‌شود». او گفت سیاست‌های تجاری خشن آمریکا موجب صدمه به توان این کشور در تأمین تجهیزات محافظتی بهداشتی می‌شود.

آلمان از جمله کشورهایی است که هفته گذشته آمریکا را به اتخاذ تاکتیک‌های «غرب وحشی» متهم کرد و به مصادره محموله‌های تجهیزات محافظتی سایر کشورها از سوی واشنگتن اعتراض کرد.

آمریکا با نزدیک به ۴۷۰ هزار مبتلا به ویروس کرونا، حدود یک سوم از مبتلایان کل جهان را دارد. میزان ابتلا به این بیماری در ایالت نیویورک، به‌تنهایی از شمار مبتلایان هر یک از کشورهای ایتالیا و اسپانیا که وخیم‌ترین اوضاع در اروپا را دارند، بیشتر است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها