عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران گفت: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، بخشی از واحدهای صنفی خراسان رضوی با هماهنگی ستاد استانی از فردا (شنبه) بازگشایی می‌شود.

بخشی از واحدهای صنفی خراسان رضوی بازگشایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمود بنانژاد افزود: در اجرای آخرین مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اتاق اصناف ایران شیوه اجرای گام دوم طرح فاصله‌گذاری هوشمند را در واحدهای صنفی مبتنی بر بخشنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور اعلام کرد.

وی ادامه داد: واحدهای صنفی مجاز به بازگشایی موظفند با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن ثبت‌نام در این درگاه، نسبت به دریافت گواهی سلامت، بارکد مربوطه و نصب آن در محل کسب اقدام کنند.

وی گفت: فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای غیر سوپرمارکتی، پاساژها و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، سالن‌های غذاخوری، اغذیه‌فروشی‌ها، طباخی‌ها، فست‌فودها، گرمابه‌ها، مراکز سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالارهای پذیرایی و سالن‌های  مراسم، قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها مشمول این طرح نبوده و تا اطلاع بعدی امکان بازگشایی واحدهای خود را ندارند.

رییس اتاق اصناف مشهد افزود: طبق مصوبه ابلاغی رستوران‌ها و مراکز عرضه غذای آماده (صرفا بیرون‌بر) مجاز به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درگاه اینترنتی salamat.gov.ir از روز جمعه ۲۲ فروردین ماه به مدت یک هفته آماده ثبت‌نام از همه واحدهای صنفی است.

وی گفت: پس از ثبت‌نام واحدها، دستورالعمل‌های اختصاصی برای ثبت‌نام‌کننده ارسال خواهد شد.

بنانژاد افزود: تمامی پروتکل‌های بهداشتی اصناف در درگاه اطلاع‌رسانی markazsalamat.behdasht.gov.ir بارگذاری شده و امکان پرسش و پاسخ نسبت به جزئیات و کلیات پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همین درگاه وجود دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها