نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر حداقل معیشت افراد تامین نشود قطع زنجیره کرونا شکل نمی‌گیرد.

حمایت‌های معیشتی راه قطع زنجیره کرونا

به گزارش قدس آنلاین، نصرالله پژمانفر در خصوص نقش دولت و حاکمیت در حمایت از اقشار کم در آمد در شرایط کنونی اظهار کرد: ما باید حمایت‌هایی داشته باشیم تا این حمایت‌ها اقشار کم درآمد و آسیب دیده را با یک وضعیت حداقلی از این شرایط عبور بدهد.

وی ادامه داد: اقشاری که امروز نیازمند حمایت‌های دولتی هستند هیچ‌کدام پیش از این نیازمند حمایت‌های دولتی نبودند و به همین دلیل است که تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و یا هیچ مرکز خدماتی دیگری قرار نگرفته‌اند.

پژمانفر تصریح کرد: اگر ما امروز به یک کارگر سرگذر با توجه به شرایط اجتماعی توصیه می‌کنیم که امکان این را ندارد که بیرون از خانه حضور پیدا کند و به صورت روزمزد کار کند یا همچنین دستفروشی که نمی‌تواند در این روزها کار کند طبیعتا ما باید آن‌ها را تحت پوشش حمایتی قرار بدهیم تا حداقل معیشت آن‌ها پاسخ داده شود و از این وضعیت عبور کنیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی  در خصوص عدم قطع زنجیره انتقال کرونا در صورت شکل نگرفتن حمایت‌های معیشتی خاطر نشان کرد: اگر با حمایت‌های حداقلی معیشت افراد تامین نشود، آن‌ها ناچار هستند به صورت ناخواسته از منزل بیرون بیایند و در نتیجه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا شکل نمی‌گیرد بنابراین باید حمایت‌های حداقلی از آن‌ها در قالب بسته‌های معیشتی یا کارهای مشابه مانند نذر سلامت که امروزه کمی جا باز کرده است، شکل بگیرد.

وی درخصوص نقش پویش‌های مردمی برای حمایت از اقشار آسیب دیده و کم در آمد بیان کرد: پویش‌های مردمی بسیار موثر هستند و اینکه مردم حس کنند که اگر خدا امروز لطف کرده و آن‌ها و خانواده‌شان به بمیاری مبتلا نشده‌اند یک لطفی از ناحیه خداوند است و اقتضای قدردانی از ذات اقدس الهی این است که نسبت به کسانی که مبتلا شده‌اند و یا کسانی که ممکن است به بیماری مبتلا نشده باشند اما به عوارض این بیماری مانند بیکاری مبتلا شده‌اند، مساعدت و همراهی انجام دهند.  

پژمانفر افزود: ما اگر اعتقاد داریم که در مقابل سختی‌های دیگران مسوول هستیم و باورها و فرهنگ ما این را اقتضا می‌کند و همچنین اگر ما باور داریم که اگر کسی بی‌اعتنا به فقر دیگران سر به بالین بگذارد اساسا مسلمان نیست این باور اقتضا می‌کند که ما هرچقدر در توان داریم از دیگران حمایت کنیم.

منبع:ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها