ساری- هم زمان با ورود به مرحله دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی در سراسر کشور عده ای از هم وطنان نیز تصور می کنند وضعیت استان های کشور عادی شده و دیگر محدودیتی برای فعالیت و یا سفر ندارند در صورتی که بنا بر گفته مسئولان استان این تصور غلط است.

سفر به مازندران ممنوع است/ بیماری روند کاهشی داشته اما تمام نشده است

قدس آنلاین-گروه استان ها: اگر چه از نخستین روز هفته جاری و بیست و سوم فروردین ماه شاهد افزایش محسوس رفت و آمد ها در معابر و جاده های استان هستیم اما بنا بر گفته استاندار مازندران برداشتن برخی محدودیت ها به معنای عادی شدن وضعیت و یا از بین رفتن بیماری نیست.

طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی اگر چه شاهد روند کاهشی ابتلا به ویروس کرونا در مازندران  هستیم اما هم اکنون ۶۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

خطر پایان نیافته است

در همین راستا استاندار مازندران روز شنبه در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان استان مازندران در ساری گفت: فرایند مبتلایان به کرونا در این استان روند کاهشی دارد و آمار بستری نیز در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان کم شد.

به گزارش  استانداری مازندران، احمد حسین زادگان افزود: البته این موضوع به معنای پایان خطر این ویروس در استان نبوده و مدیریت برای مهار این بیماری همانند گذشته تا شکست کامل ادامه می یابد.

حسین زادگان افزود: مازندران جزو اولین استان های کشور درگیر ویروس با  کرونا شد، با این که در سطح ملی و استانی هنوز آمادگی کامل برای مقابله با این ویروس ناشناخته وجود نداشت، با آمادگی که در حوزه درمانی ایجاد شد، توانستیم با همکاری درمانگران زنجیره انتقال را کم کنیم.

رییس پدافند زیستی مقابله با کرونا استان مازندران اظهارداشت: برای مدیریت ویروس کرونا با  وجود وابستگی اقتصاد استان به گردشگری با همراهی مردم مانع سفر و اقامت شدیم.

وی تاکید کرد: مدیریت ویروس کرونا با پیگیری پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همچنان ادامه خواهد داشت.

سفر به مازندران تا اطلاع ثانوی ممنوع

گفتنی است در همین راستا رییس پلیس راه مازندران  نیز در نخستین روز هفته با بیان اینکه طرح جلوگیری از ورود افراد غیربومی در جاده‌های هراز، کندوان، سوادکوه، کیاسر و محور ارتباطی با استان گیلان در غرب و استان گلستان در شرق همچنان ادامه دارد به رسانه ها گفت:  ورود افراد بومی استان با سنجش کارت ملی، پلاک و بیمه نامه خودرو به استان مجازاست و لذا محدودیت‌های تردد برای ورود از طریق جاده‌های مازندران برای افراد غیر بومی همچنان ادامه داشته و پلیس طبق  مصوبه ستاد مبارزه با کرونا با قدرت اعمال قانون می کند.

سرهنگ علیرضا قدمی تصریح کرد: در این راستا علاوه برجلوگیری برای ورود به استان ، توقیف یک ماهه و جریمه ۵۰۰هزار تومانی برای خودروهای غیر بومی طبق مصوبه انجام می شود.

اصناف کد فعالیت بگیرند

گفتنی است بنا بر اعلام اتاق اصناف مازندران در این مرحله هوشمندسازی دریافت کد فعالیت الزامی است و اصناف استان برای اینکه با مشکلی مواجه نشوند با مراجعه به کافی‌نت‌ها می بایست ثبت نام‌خود را در سامانه انجام دهند تا بتوانند کد را دریافت کنند.

در طرح ملی هوشمندسازی فاصله گذاری  بنا بر این است واحدهای صنفی کم خطر با مراجعه به سایت وزارت بهداشت پس از مطالعه پروتکل های بهداشتی تعهد الکترونیکی را امضا کنند تا کد فعالیت برای آنها صادر شود.

طبق اعلام مسئولان نداشتن کد فعالیت یکی از موارد اعمال قانون برای واحدهای صنفی متخلف به شمار می رود که باعث پلمب این واحدها می شود.

برچسب‌ها