شهردار نیویورک امروز (یکشنبه) دولت آمریکا را به قصور و کوتاهی در مواجهه با شیوع کووید-۱۹ در ایالت نیویورک متهم کرده و از دولت خواست تا تجهیزات بیشتری تحویل مقام‌های این ایالت دهد.

شهردار نیویورک دولت ترامپ را به "قصور" در مقابله با کرونا متهم کرد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک در سخنرانی تلویزیونی درباره تحولات این شهر که از شیوع گسترده ویروس کرونا رنج می‌برد، گفت: دولت آمریکا باید جایگاهش را برای مواجهه با این همه‌گیری تقویت می‌کرد و در این بحران کوتاهی کرده است.   

ایالات متحده آمریکا بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ را در جهان دارد و بیش از ۵۳۰ هزار تن در آنجا به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و بیش از ۲۰ هزار تن جان داده‌اند. نیویورک بیشترین آسیب را از کرونا در آمریکا متحمل شده است و بیش از ۶۰۰۰ تن در آنجا بر اثر ابتلا به این ویروس مرگبار جان باخته‌اند.

شش هفته پس از آغاز شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا، این کشور با بیش از ۲۰ هزار مرگ ناشی از شیوع بیماری کویدـ۱۹ از ایتالیا پیشی گرفت و در صدر فهرست کشورهایی که بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری را به ثبت رسانده است، قرار گرفت.

آمریکا همچنین با بیش از ۵۳۰ هزار مبتلا در رتبه نخست کشورهایی که بالاترین شمار مبتلایان را  ثبت کرده است، قرار دارد. در همین حال، مقامات بهداشتی این کشور هشدار داده‌اند که در صورتی که قرنطینه، فاصله‌گذاری اجتماعی و دیگر اقدامات پیشگیرانه رعایت نشوند، شمار قربانیان کرونا در این کشور ممکن است به ۲۰۰ هزار تن برسد. 

براساس تازه‌ترین آمار دانشگاه جان هاپکینز که همواره به‌روز می‌شود، ویروس کرونا تا امروز ۱۲ آوریل، موجب مرگ ۲۰ هزار و  ۶۰۸ تن در ایالات متحده آمریکا شده است. این در حالیست که در ایتالیا، کانون ویروس کرونا در اروپا، شمار کل جانباختگان بیماری کویدـ۱۹ به ۱۹ هزار و ۴۶۸ تن می‌رسد.  

براساس آمار مقامات بهداشتی نیویورک، شمار مبتلایان ویروس کرونا در این ایالت از مرز ۹۰ هزار تن گذشته است. با این حال، اندرو کوئومو، فرماندار نیویورک گفته است که آمار جانباختگان ویروس کرونا در این ایالت طی دو روز گذشته در حال تثبیت است. در همین حال، بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک نیز روز شنبه اعلام کرد تمامی مدارس این ایالت تا پایان سال تحصیلی امسال تعطیل خواهند ماند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها