گیلان- جانشین مدیریت ستاد مقابله با کرونا در گیلان از ثبت نام حدود ۲۳ هزار نفر از اصناف در سامانه معرفی شده وزارت بهداشت خبر داد و گفت: با واحدهای بدون مجوز که اقدام به بازگشایی واحد صنفی شان کرده باشند، برخورد قانونی می شود.

ثبت نام  ۲۳ هزار نفر از اصناف گیلان در سامانه وزارت بهداشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از استانداری گیلان محمود قاسم نژاد با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند از روز ( ۲۳فروردین ماه) افزود: از روزهای نخست شیوع کرونا،  همه ارکان متولی این امر از جمله بازرسی اداره صنعت معدن و تجارت،   حوزه اماکن نیروی انتظامی و بازرسان بهداشت، نظارت های متعددی برای رعایت مصوبات ستاد در جهت مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم انجام دادند.

وی تصریح کرد: در این راستا طی  حدود دو ماه از شیوع ویروس کرونا و اجرای مصوبات در این زمینه حدود پنج هزار واحد صنفی که پر خطر  قلمداد می شدند،   پلمپ شدند.

قاسم نژاد  تاکید کرد: نامگذاری فاصله هوشمند برای نظارت بر رفتار فروشندگان از لحاظ بهداشتی و اخذ دستور العمل های بهداشتی و تعهدی که باید اصناف در قبال سلامت جامعه بدهند، به صورت هوشمند و الکترونیکی به آنها داده می شود.

وی  ادامه داد: واحدهای صنفی باید ثبت نام کرده و مجوز بگیرند و با رعایت موارد بهداشتی و دستورالعمل‌ها به فعالیت شان ادامه دهند.

وی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای ثبت نام مشاغل در سامانه وزارت بهداشت و اخذ مجوز اظهار کرد: دستگاه های مربوطه به محل‌های مورد نظر مراجعه می کنند و چنانچه واحدی مجوز نداشته باشد، حتما با آن برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها