معاون وزیر بهداشت گفت: برنامه سطح بندی بیماران مبتلا به کووید۱۹ یکی از اقدامات بسیار مهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارائه خدمات به بیماران سندرم حاد تنفسی و مبتلا به کرونا بوده است.

خراسان رضوی عملکرد بسیار خوبی در مدیریت ویروس کرونا داشته است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر قاسم جان بابایی در حاشیه نشست استانی ستاد مبارزه با کرونا خراسان رضوی تصریح کرد: همکاری و هماهنگی میان استاندار خراسان رضوی،اعضای شورای اداری استان،مردم،آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بیش از 50روز از شیوع ویروس کرونا بسیار خوب بوده و این موضوع سبب شده است خراسان رضوی یکی از بهترین استانهای کشور در زمینه مدیریت این بیماری باشد.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه سطح بندی بیماران مبتلا به کووید19 یکی از اقدامات بسیار مهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارائه خدمات به بیماران سندرم حاد تنفسی و مبتلا به کرونا بوده است تصریح کرد: در این برنامه مراکز خدمات جامع سلامت به عنوان سطح یک، کلینیک ها و درمانگاه های دولتی و خصوصی به عنوان سطح دو و 3 بیمارستان به عنوان سطح سه بیماران تعیین شده و موجب شده است که از ازدحام و مراجعه مستقیم بیماران به اورژانس مراکز درمانی جلوگیری شود.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه خراسان رضوی هم اکنون در مرحله مدیریت بیماری کووید-19 است ، خاطر نشان کرد:این استان به دلیل وجود حرم مطهر رضوی،تعداد زیاد کارخانه ها، حضور مسافران وتعدد سفر شرایط خاصی را نسبت به سایر استانهای کشور دارد و هر گونه تصمیم گیری در زمینه بیماری کرونا باید در این استان به صورت مرحله به مرحله باشد.

 جان بابایی با بیان اینکه در طرح فاصله گذاری هوشمند تعدادی از مشاغل و اصناف ضروری به طور مجدد فعالیت خود را آغاز کرده اند،  افزود: برای اطلاع از نتایج این طرح و بررسی آثار آن در میزان بار بیماری دو هفته زمان لازم است تا بتوان تصمیم های بعدی را اجرایی کرد.  

وی با بیان اینکه  دانشگاههای علوم پزشکی کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیش از یک هزار  طرحهای مطالعاتی مختلف در زمینه ویروس کووید19 آغاز کرده اند خاطر نشان کرد: یکی از این طرحها استفاده از پلاسمای بیماران بهبود یافته برای بیماران مبتلا به بیماری کرونا است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از دانشگاه هایی است که این طرح مطالعاتی را با همکاری سازمان انتقال خون در حال اجرا دارد.

جان بابایی با بیان اینکه نتایج این طرح مطالعاتی هنوز اعلام نشده است تصریح کرد:هنوز هیچ درمان قطعی برای کرونا مشخص نشده است و داروی ضد ویروس خاصی برای بیماری کرونا کشف و تولید نشده است.

وی  پس از شرکت در جلسه مشترک با استاندار خراسان رضوی در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای این استان، به بیمارستان شریعتی مشهد رفت و  از نزدیک با روند خدمات رسانی به بیماران کرونا در این بیمارستان آگاه شد.

دکتر جان بابایی عصر امروز در نشستی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد روند پیشگیری از کرونا و درمان مبتلایان به این بیماری را  در استان خراسان رضوی بررسی می‌کند.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها