بهار پارسال مقرر شد منازل مسکونی دو روستا در شهرستان کلات به علت قرار گرفتن در معرض رانش زمین تخلیه و ساکنان آنها در منازل جدیدی سکنی گزینند که این تصمیم به دلیل پاره‌ای کش مکشهای اداری هنوز محقق نشده است.

رانش زمین همچنان منازل روستایی کلات را تهدید می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، ابتدای اردیبهشت پارسال بود که در پی تداوم بارش باران بهاری در شهرستان کلات و رانش زمین در روستای چرم کهنه، چهار واحد مسکونی در این روستا به زیر خروارها خاک رفت.

در آن زمان مهدی ناصری، فرماندار کلات گفت: برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی ۱۵ منزل مسکونی در روستاهای چرم کهنه و ایدلیک واقع در دهستان کبودگنبد بخش مرکزی کلات تخلیه شده اند.

اما در پی بارش‌های بهاری اخیر، فرماندار کلات روز دوشنبه ۲۵ فروردین ماه جاری نیز از رانش زمین در روستای ایدیلیک این شهرستان خبر داد و به خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه بر اثر تداوم بارش‌ها و مستعد بودن زمین منطقه بخشی از زمین‌های کشاورزی در روستای ایدلیک دچار رانش شد اما خوشبختانه منزلی تخریب نشد و کسی آسیب ندید اما به زمین‌های زراعی مردم خساراتی وارد شد.

ناصری با بیان این که زمین‌های این منطقه اوقافی است افزود: از سال گذشته که مقرر شد تعدادی از این منازل ناایمن به مناطق دیگر منتقل شوند به دلیل اختلاف بین بنیاد مسکن و اداره اوقاف و به ثمر نرسیدن بده بستان زمین بین این دو نهاد کار تخلیه منازل ناایمن و ساخت منازل جدید هنوز به سرانجام نرسیده است.

فرماندار کلات با بیان این که هر یک از دو روستای یاد شده بیش از ۱۰۰ خانوار جمعیت دارد گفت: در حال حاضر ساکنان ۱۲ منزل مسکونی در روستای چرم و چهار واحد مسکونی در روستای ایدلیک باید به مناطق ایمن منتقل شوند که تاکنون تنها چند واحد از این منازل در معرض رانش زمین تخلیه شده‌اند.    

منبع:

انتهای پیام /

برچسب‌ها