رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: سامانه آموزش مجازی برخط (آنلاین) در این مرکز آموزشی راه‌‎اندازی شد.

راه اندازی سامانه آموزش مجازی برخط در مرکز آموزش عالی کاشمر

هادی معماریان اظهار کرد: با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور برای جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا و براساس بخشنامه‌ها و تأکید مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همگام با سایر دانشگاه‎های کشور برای برگزاری کلاس‎های مجازی برخط (آنلاین)، سامانه آموزش مجازی مرکز آموزش عالی کاشمر علاوه بر آموزش‎های آفلاین موجود، راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: همزمان با اعلام تعطیلی فیزیکی دانشگاه‎ها، کارگروه فنی برگزاری کلاس‎های مجازی برخط (آنلاین) با همکاری شورای آموزشی مرکز تشکیل و برنامه‌ریزی‎های لازم جهت ایجاد سامانه آموزش مجازی (سخت و نرم‌افزاری) صورت گرفت.

معماریان در خصوص قابلیت‎های سامانه آموزش مجازی این مرکز عنوان کرد: در سامانه آموزش مجازی برخط در مرکز آموزش عالی کاشمر، امکان برگزاری ۳۰ کلاس مجازی همزمان با ظرفیت ۵۰۰ نفر مهیا است، ضمن آنکه قابلیت تعامل بحث میان استاد و دانشجو، به اشتراک‎گذاری فایل‎های آموزشی، امکان بررسی حضور- غیاب دانشجویان نیز وجود دارد.

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر تصریح کرد: این سامانه قابلیت آن را دارد که چنانچه دانشجویی نتواند به هر دلیلی به‌صورت آنلاین از کلاس‎ها استفاده نماید، فایل دروس ارائه شده، به‌صورت آفلاین نیز برای استفاده در هر زمانی ذخیره ‎شود. همچنین، راهنمایی‌های لازم به صورت کامل و تصویری در خصوص کار با سامانه و نرم‌افزار نیز برای استادان و دانشجویان در سایت این مرکز به آدرس http://vu.kashmar.ac.ir قرار داده شده است.

وی افزود: با توجه به درخواست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت افزایش خدمات و تسهیل استفاده کاربران، هماهنگی‎های لازم در حال انجام است و حجم اینترنت استفاده شده برای اتصال به سامانه برای دسترسی به کلاس‎ها و دانلود فایل‎های آموزشی رایگان خواهد بود.

معماریان با بیان اینکه علاوه بر ارائه آموزش‌های لازم در سایت مرکز در خصوص کار با سامانه، تعداد ۸ نفر پشتیبان سامانه برای رفع مشکلات احتمالی در نظر گرفته شده است، ابراز امیدواری کرد: جهت حفظ و افزایش کیفیت آموزش‎ها با برنامه‌ریزی‎های انجام شده، بحران کنونی را به فرصت تبدیل خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها