نشریه نزدیک به کنگره آمریکا از بالاتر بودن نرخ ابتلا به کروناویروس در برخی ایالت‌های آمریکا در مقایسه با کشورهایی مانند اسپانیا که شدیدترین بحران را از سر می‌گذراند، خبر داد.

نرخ ابتلای برخی ایالت‌های آمریکا به کرونا از برخی کشورها بالاتر است

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس آماری که نشریه آمریکایی «هیل» جمع‌آوری کرده، میزان ابتلا به کرونا در برخی از ایالت‌های آمریکا از کشورهایی که دچار شدیدترین شیوع در جهان هستند، بیشتر است.

آمار ایالت نیویورک با فاصله از ۱۰ کشوری که در جهان دارای بالاترین نرخ ابتلا هستند، بیشتر است. تست کرونای حدود یک درصد مردم این ایالت مثبت شده است و در شهر نیویورک این رقم به ۱.۳ درصد می‌رسد.

اسپانیا در بین ۱۰ کشوری که بیشترین درگیری را با کرونا دارند، بالاترین میزان ابتلا را گزارش کرده که ۰.۳۶ درصد جمعیت یعنی یک سوم میزان ابتلا در نیویورک است.

فرماندار نیویورک دلیل شیوع بالای بیماری در آن را تراکم جمعیت می‌داند. او روز دوشنبه در کنفرانس خبری گفت: چرا نیویورک، چرا چنین میزان بالای ابتلا را در اینجا شاهد هستیم؟... خیلی ساده است، به دلیل تراکم جمعیت. محیطهای متراکم بستر خوبی برای انتقال این بیماری هستند. 

ایالتهای لوئیزیانا، نیوجرسی و ماساچوست هم در مقایسه با اسپانیا نرخ ابتلای بالاتری دارند. نرخ ابتلا در نیوجرسی ۰.۷۳ درصد، در لوئیزیانا ۰.۴۵ درصد و در ماساچوست به ۰.۳۷ درصد می‌رسد.

در همین حال نرخ ابتلا در کشورهای ایتالیا و بلژیک تنها ۰.۲۶ درصد است و پس از آنها فرانسه با نرخ ابتلای ۰.۲۱ درصد قرار داد. پس از آنها آمریکا با ۰.۱۷ درصد در جایگاه بعدی قرار می‌گیرد  و به دنبال آن آلمان و انگلیس به ترتیب هر کدام با نرخ ابتلای ۰.۱۵ و ۰.۱۳ هستند.

در نظرسنجی «یواس‌اِی تودی/ایپسوس» که دیروز دوشنبه منتشر شد، حدود یک سوم مردم آمریکا اعلام کردند بیشتر از گذشته از تهدید کروناویروس علیه جان خود در نگرانی و هراس هستند.

این نظرسنجی نشان داد ۲۹ درصد آمریکایی‌ها معتقدند ویروس کووید-۱۹ اکنون تهدید بزرگی برای جان آنهاست. این رقم در نظرسنجی ماه گذشته ۱۵ درصد بود.

طبق جدیدترین آمار و ارقام شیوع کرونا، تا پایان روز گذشته (دوشنبه)، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۵۸۷ هزار و ۱۵۵ نفر افزایش یافت و قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور به ۲۳ هزار و ۶۴۴ نفر رسید.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی «worldometer»، ایالت نیویورک همچنان با ۱۹۵ هزار و ۶۵۵ مورد ابتلا و ۱۰ هزار و ۵۶ قربانی همچنان کانون همه‌گیری ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا محسوب می شود. پس از آن، نیوجرسی با ۶۴ هزار و ۵۸۴ مورد ابتلا و دو هزار و ۴۴۳ مورد فوتی و ایالت ماساچوست با ۲۶ هزار و ۸۶۷ مورد ابتلا و ۸۴۴ قربانی بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در آمریکا دارند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها