نخستین گفت و گوی تلویزیونی مدیرعامل جدید آبی‌پوشان پایتخت با حواشی زیادی همراه بود، به شکلی که از همان لحظات اولیه هواداران، منتقدان و پیشکسوتان به اشکال مختلف به حرف‌های سعادتمند واکنش نشان دادند. ا

رؤیاهای ۴۰ طبقه یک مدیر

 نخستین گفت و گوی تلویزیونی مدیرعامل جدید آبی‌پوشان پایتخت با حواشی زیادی همراه بود، به شکلی که از همان لحظات اولیه هواداران، منتقدان و پیشکسوتان به اشکال مختلف به حرف‌های سعادتمند واکنش نشان دادند. اظهارات سعادتمند هرچقدر شیک و ایده‌آل بود اما به نظر می‌رسد یک برنامه و طرح بلند مدت است که برای تحقق نیاز به سه سال زمان دارد تا به درستی اجرا شود ولی در برهه کنونی استقلال زمان زیادی برای عبور از بحران ندارد و چنانچه فکری به حال این بیمار اورژانسی نشود بیمار به دلیل بدهی‌های وحشتناک مالی ممکن است به کما فرو برود.

*بدهی ۲ میلیاردی

استقلال به دلیل نبود منابع کافی مالی در شرایط کنونی به جز مطالبه استراماچونی حدود یک و نیم میلیون دلار بدهی خارجی دارد که اگر این مبلغ را با بدهی استرا جمع کنیم میزان بدهی استقلال از مرز ۲میلیون دلار عبور می‌کند.

در کنار این میزان بدهی بین‌المللی بحران اتمام قرارداد ستاره‌ها، عدم اجرای تعهد اسپانسرها و تنش در کادر فنی تیم بزرگسالان هم وجود دارد که وقتی این عوامل کنار هم جمع می‌شود نمی‌توان به اظهارات مدیرعامل استقلال زیاد خوشبین بود. در این بین مقوله خنده دار خصوصی سازی باشگاه هم به اصرار وزارت ورزش در حال انجام است که می‌تواند دغدغه‌های مدیرعامل باشگاه را دو چندان کند.

*پالس‌هاس منفی فرهاد

احمد سعادتمند معتقد است: استقلال به هیچ کسی بدهکار نیست و دائمأ روی این مسئله اصرار دارد تا به مخاطب و هوادار تلقین کند همه چیز امن و امان است اما استوری‌های سریالی سرمربی تیم خلاف این اتفاق را نشان می‌دهد تا حدی که رسانه‌های نزدیک به دولت هم به وجود اختلاف میان او و فرهاد مجیدی اعتراف کردند!

و این یعنی آغاز شمارش معکوس بمب ساعتی در اردوگاه استقلال!

*تهدید صوری

نکته قابل تأمل دیگر درباره احمد سعادتمند که به شدت خودنمایی می‌کند او در گام نخست با زبان لبخند اسپانسرهای حاکمیتی و دولتی را تهدید کرد که اگر حقوق استقلال را نادیده بگیرد بی‌گمان از طریق مراجع قضایی پیگیر خواهد شد اما با کمی تأمل می‌توان به این باور رسید که این حرف تنها یک شعار تبلیغاتی است. آیل سعادتمند به عنوان کارمند وزارت ورزش و مهره وزیر دولت حسن روحانی این اختیار و قدرت عمل را دارد از یکی از وزارتخانه‌های تحت مدیریت رئیس جمهور به قوه قضائیه شکایت کند تا حقوق استقلال را مطالبه کند؟ بی‌گمان پاسخ منفی است چون چنین اختیاری هیچ‌وقت برای یک مدیرعامل منتصب از سوی وزیر وجود نداشته و قطعاً در آینده نیز وجود نخواهد داشت.

کارشناسان و منتقدان بر این باورند سعادتمند قصد دارد در دوره مدیریتی خود تأثیرگذار باشد اما نباید به سمت رؤیاپردازی برود چون این اتفاق با واکنش‌هایی نظیر استوری‌های فرهاد مجیدی مواجه خواهد شد.

*خطر پیشکسوت‌ها

از طرفی تجربه نشان داده در تمام ادوار مدیریتی همه پیشکسوتان و بازیکنان سابق در روزهای ابتدایی انتصاب مدیرعامل جدید دست یاری به سمت وی دراز کردند و به نوعی با مدیر جدید بیعت کردند اما به محض تقسیم مسئولیت‌ها ورق برمی‌گردد و بیرون مانده‌ها به منتقدان سرسخت مجموعه تبدیل می‌شوند.

این اتفاقات بدون تردید به زودی برای سعادتمند رخ خواهد داد تا وی متوجه شود با پایان دوران ماه عسل وارد برهه جدی و سخت عملیاتی خواهد شد که عبور از این مرحله به تخصص خاصی نیاز دارد.

برچسب‌ها