۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 701078

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی صنوف پرخطر و غیرضروری، مجتمع‌های تجاری و پاساژها همچنان پابرجاست و تعطیلی آنها ادامه دارد.

تعطیلی صنوف پرخطر در مشهد ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین،  امیر دلداری افزود: پیرو مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و براساس طرح فاصله‌گذاری هوشمند، صنوف پرخطر، مجتمع‌های تجاری،  پاساژها و بازارها تا اطلاع بعدی باید غیرفعال و تعطیل بمانند.

وی ادامه داد: ستاد ملی مبارزه با کرونا از ۲۲ فروردین ماه به برخی صنوف در صورت دریافت بارکد و گواهی سلامت از سامانه وزارت بهداشت و رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند اجازه فعالیت داده است.

وی گفت: در این راستا از ابتدای هفته جاری تاکنون ۱۰۰ صنف پرخطر در مشهد که مجاز به فعالیت نبودند، پلمب شدند و به صنوفی که فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند را رعایت نکرده بودند، اخطار و مهلت ۷۲ ساعته برای رفع تخلف داده شد.

دلداری افزود: صنوفی که مجاز به فعالیت هستند تا پایان وقت فردا مهلت دارند با ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت نسبت به دریافت بارکد و گواهی سلامت اقدام کنند و از ابتدای هفته آینده به هر صنف که فاقد بارکد باشد اخطار ۷۲ ساعته داده می‌شود و در صورت عدم رفع تخلف پلمب می‌گردد 

براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای غیر سوپرمارکتی، پاساژها و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، سالن‌های غذاخوری، اغذیه‌فروشی‌ها، طباخی‌ها، فست‌فودها، گرمابه‌ها، مراکز سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالارهای پذیرایی و سالن‌های  مراسم، قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها تا اطلاع بعدی همچنان تعطیل هستند.  

۹۶ اتحادیه و بیش از ۱۰۵ هزار واحد صنفی در مشهد فعالیت دارد که ۴۰ درصد از صنوف این شهر در مجتمع‌ها و پاساژها مستقر است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها