مسوول‌ کمیته "طرح همدلی" بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: این طرح با هدف دلجویی از خانواده‌های متوفیان ناشی از کرونا و ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان به آنان در حال انجام است.

همدلی با خانواده متوفیان کرونا در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین،  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محسن اصغریار با اشاره به شرایط نامساعد روحی خانواده‌های متوفیان کرونا به ویژه در یک ماه نخست درگذشت عزیزانشان و آسیب پذیر بودن این افراد افزود: به منظور کاستن از فشارهای روانی و اعلام حمایت و همدردی با خانواده‌های یاد شده، تیمی متشکل از مشاوران و روان شناسان، روحانیون دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان در قالب "طرح همدلی" تشکیل شده و در حال ارتباط با این خانواده‌ها هستند.

وی ادامه داد: این تیم‌ها با حضور در منازل خانواده‌های متوفیان با ابراز همدردی و دلجویی از آنان به بررسی شرایط روحی و روانی و همچنین سایر مشکلات آنها می‌پردازند و شماره تماسی نیز برای خدمات رایگان مشاوره‌ای در اختیار آنها قرار داده می‌شود تا در صورت نیاز با مشاوران بسیج جامعه پزشکی ارتباط برقرار کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه درگذشتگان ناشی از بیماری‌های حاد تنفسی و کرونا شرایط تدفین خاصی دارند و مراسم تشییع و ختم برای آنها برگزار نمی‌شود،  خانواده‌های آنان علاوه بر داغ از دست دادن عزیزشان به سبب اینکه نتوانسته‌اند مراحل سوگواری را طبق سنت گذشته طی کنند شرایط سنگین روانی را تحمل می‌کنند لذا به نظر می‌رسید برای کاهش آلام و فشارهای روانی این افراد برنامه‌ریزی شود.

اصغریار افزود: در این راستا طرح همدلی به تایید رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد رسید و اجرای آن بر عهده بسیج جامعه پزشکی گذاشته شد و جلسات مرتبط با این طرح با حضور کارشناسان مشاوره و روان شناسی، کارشناسان بهداشتی و درمانی برگزار و پروتکل بهداشتی خاصی برای حضور تیم‌ها در منازل خانواده متوفیان کرونا تدوین شد.

وی ادامه داد: هدایایی نیز از سوی بسیج جامعه پزشکی شامل نبات و نمک تبرک حرم مطهر رضوی، یک جلد کتاب و یک بسته بهداشتی در جریان این دیدارها در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

وی گفت: چنانچه خانواده‌ای دارای مشکلات خاص معیشتی نیز باشد، با همکاری نیکوکارانی که اعلام آمادگی کرده‌اند بسته‌های خواربار در اختیار آنها قرار داده می‌شود.

اصغریار با اشاره به همکاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مددکاری‌های بیمارستان‌های قائم (عج)، شریعتی، شهید هاشمی‌نژاد و امام رضا (ع) در ارائه فهرست متوفیان کرونا افزود: طرح همدلی، یک کار تیمی با همدلی بخش‌های مختلف این دانشگاه است.  

وی ادامه داد: خانواده‌ها اجباری در پذیرش تیم‌ها ندارند و هر زمان خانواده‌ای آمادگی داشت می‌توانیم در خدمت آنها باشیم.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها