سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ویروس کرونا همچنان در کشورهای اروپایی در حال گسترش است.

سازمان بهداشت جهانی: اروپا در کانون کرونا قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین، دفتر اروپایی سازمان بهداشت جهانی هفته‌های آینده را زمان سرنوشت‌سازی در مبارزه با ویروس کرونا در اروپا نامید. پس از گذشت یک هفته که منحنی مبتلایان جدید به این ویروس در آلمان روند نزولی به خود گرفته بود، بار دیگر بر تعداد بیماران جدید افزوده شده است.

هانس کلوگه، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در یک کنفرانس مطبوعاتی در کپنهاگ گفت: ما هنوز در کانون طوفان اپیدمی کرونا قرار داریم.

او افزود، با وجود این که برخی از نشانه‌های مثبت در اسپانیا، ایتالیا، آلمان، فرانسه و سوئیس قابل مشاهده است، اما تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا به طور کلی رو به افزایش است.

کلوگه گفت که طی ۱۰ روز گذشته تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در اروپا دو برابر شده و اکنون به حدود یک میلیون نفر نزدیک شده است. در نتیجه می‌توان گفت که نیمی از موارد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان در اروپا هستند.

به گفته سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در کشورهایی مانند انگلیس، ترکیه، اوکراین، روسیه سفید و روسیه روند ابتلا به این ویروس آهسته‌تر نشده است. کلوگه از این کشورها خواست که پیش از تغییر و یا برداشتن مقررات محدودیت‌های اجتماعی توجه کنند که ویروس دوباره به شکل غیرقابل کنترلی گسترش نیابد.

کلوگه تأکید کرد که علاوه بر این باید سیستم درمانی در موقعیتی باشد که بتواند در صورت مبتلا شدن افراد، آن‌ها را شناسایی و ردیابی کند و همه کسانی را که با اشخاص مبتلا در ارتباط ارتباط بوده‌اند به طور سریع آزمایش و در صورت لزوم قرنطینه کند.

آنگلا مرکل، صداعظم آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد که با توجه به روند نزولی منحنی رشد مبتلایان به کرونا مقررات محدودیت‌های اجتماعی در این کشور می‌تواند گام به گام کاهش یابد و به این منظور برخی از فروشگاه از روز دوشنبه، ۲۰ آوریل و مدارس نیز از چهارم ماه مه بازگشایی خواهد شد.

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی بر خطر گسترش ویروس کرونا در اماکن عمومی به ویژه مناطق آسیب‌پذیرتر مانند خانه سالمندان اشاره کرد و گفت که باید تلاش کرد که تعداد مبتلایان به حداقل برسد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها