رئیس اتاق اصناف مشهد بابیان اینکه رکود شدیدی بر بازار حاکم است، گفت: تعطیلی مجتمع های تجاری، پاساژها و صنوف پر خطر همچنان ادامه دارد.

تعطیلی ادامه دار مجتمع های تجاری، پاساژها و صنوف پر خطر در مشهد/ بازار دچار رکود شدید شده است

محمود بنانژاد در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: تعطیلی مجتمع های تجاری، پاساژها  و صنوف پر خطر در مشهد همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: فعالیت این دسته از صنوف طبق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود و به محض تصویب  هر گونه تصمیم جدید از سوی این ستاد در این باره و رعایت پروتکل های بهداشتی لازم درباره فعالیت آنها، اقدامات لازم و جدید ابلاغ خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف مشهد افزود: درباره فعالیت اصناف کم خطر نیز طی هفته گذشته اطلاع رسانی لازم به این صنوف در باره رعایت شرایط بهداشتی و همچنین ثبت نام درسامانه وزارت بهداشت و دریافت گواهی سلامت، هولوگرام و بارکد کیو آر که تا ساعت ۲۴روز جمعه ۲۹ فروردین تمدید شد صورت گرفت .

وی ادامه داد: طی هفته جاری در بازرسی و نظارت بر  این دسته از صنوف در صورتی که تجمع داشته باشند و شرایط و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند و از طرفی در سامانه دریافت بارکد سلامت نیز ثبت نام نکرده باشند، واحد صنفی آنها در همان زمان پلمب خواهد شد . اما اگر شرایط و پروتکل ها را رعایت کنند ولی هنوز بارکد درخواست شده را دریافت نکرده باشند در مرحله اول اخطار و تذکر های لازم به متصدی واحد صنفی داده می شود و در صورت تکرار بعد از ۷۲ساعت پلمب خواهد شد.

بنانژاد تصریح کرد: اگرچه در بلند مدت در بسیاری از صنوف و مشاغل تغییر شغل و ورشکستگی زیادی رخ خواهد داد، اما پیش بینی می شود این موضوع در صنوفی نظیر تالارها و سالن های پذیرایی،رستوران ها،  لوازم خانگی و پوشاک بیشتر نمایان شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر رکود شدیدی بر بازار حاکم است، ادامه داد: در مورد برخی اظهارات مبنی بر کمبود نظارت بر بازار باید ابتدا ادبیات نظارت و تفاوت بین گرانی و گران فروشی مشخص شود. گرانی برخی اقلام مواد غذایی نظیر حبوبات و برنج نشات گرفته از مسائلی نظیر بسته شدن مرزها و عدم واردات این اقلام به کشور است که به طور طبیعی باعث کاهش عرضه در بازار و رشد قیمت ها شده است.

بنانژاد با اشاره به توزیع برخی اقلام تنظیم بازاری نظیر شکر، برنج و خرما در آستانه ماه مبارک رمضان،  افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان به منظور جلوگیری از هرگونه گران فروشی و عدم رعایت حقوق شهروندان؛ نظارت بر بازارمشهد  تشدید خواهد شد.     

برچسب‌ها