دومین مرحله طرح غربالگری تلفنی بیماری کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی با اولویت گروه‌های پرخطر در حال اجراست.

دومین مرحله غربالگری کرونا در خراسان رضوی

رییس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در مرحله اول طرح غربالگری بیماری کرونا با تمامی خانواده‌های ساکن مناطق زیرپوشش این دانشگاه از طریق سامانه ۴۰۳۰ تماس گرفته شد و افراد دارای علائم مشکوک تحت مراقبت و پیگیری قرار گرفتند.

دکتر زهرا نهبندانی افزود: در مرحله دوم این طرح که به تازگی آغاز شده دوباره با تمامی خانوارهای ساکن مناطق زیر پوشش این دانشگاه که بیش از پنج میلیون نفر هستند، تماس حاصل شده و گروه‌های پرخطر شناسایی و تحت پیگیری قرار می‌گیرند.

وی گروه‌های پرخطر را شامل مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیش فشاری خون، دیابت، نقص سیستم ایمنی و بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر تماس از طریق سامانه ۴۰۳۰، اطلاعات افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای در پرونده الکترونیک سلامت آنان نیز موجود است.

دکتر نهبندانی یکی دیگر از اهداف مرحله دوم طرح غربالگری کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را مراقبت و پیگیری  افراد جا مانده در مرحله اول عنوان کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /

برچسب‌ها