رئیس بنیاد مستضعفان از اعطای تسهیلات بدون سود برای همه اقشار آسیب پذیر خبر داد و گفت: برنامه ریزی و اقدام برای پرداخت هدایای یک میلیون تومانی به همه اقشار آسیب پذیر جامعه در حال انجام است.

وام بدون سود برای اقشار آسیب پذیر/ اعطالی هدایای بلاعوض به اقشار خاص

به گزارش قدس آنلاین، پرویز فتاح در ارتباط زنده تلفنی با شبکه خبر اظهار کرد: از آن جای که اقدامات دولت در راستای حمایت از مردم در مقابله  ویروس کرونا گسترده و کلی است با هماهنگی صورت گرفته با مسوولان دولت برای اقشار خاص آسیب پذیری که ممکن است مغفول بماند اقداماتی را در راستای اعطای هدایای بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه به این اقشار در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: اقشار آسیب پذیر مانند کودکان کار، کارکنان بهزیستی، اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، کولبران آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه  و ملوانان استان‌های جنوبی مانند بوشهر وهرمزگان در این برنامه قرار دارند. که شامل هدایای یک میلیون تومانی بلاعوض می‌شود.

فتاح با بیان این که این هدایا به صورت کارت خرید اعتباری یا شارژ کارت‌های اعتباری آنها به اقشار آسیب پذیر پرداخت می‌شود  ادامه داد: مسئولیت شناسایی افراد آسیب پذیر مختلف در شهر تهران با شهرداری و در استان‌های دیگر با فرمانداران و استانداران است به عنوان مثال در سه استان آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه کولبران از طریق استانداران شناسایی شده‌اند. همچنین برای استان‌ هرمزگان و ملوانانی که با قایق کار می‌کند ومنبع درآمدشان تقریبا در ایام نوروز از بین رفته است کارت هدیه یک میلیون تومانی در نظر گرفتیم که این  افراد براساس آمارهای ارائه شده ۳۵۰۰ نفر هستند. همچنین در استان بوشهر و جزایر هرمز، لارگ و هنگام ۲۱۵۰ خانواده شناسایی شدند. که این اقدام شامل آنها نیز خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان در باره اقشار آسیب پذیر جزیره قشم گفت: از آن جا که این جزیره بزرگ است اقشاری که جزو مددجویان تحت پوشش کمیته امداد هستند مشمول این هدایا می‌شوند و همه این کمک‌ها برای همه اقشار آسیب پذیر کشور به صورت بلاعوض است.

وی درباره برنامه ریزی بنیاد مستضعفان برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بدون سود به اقشار آسیب پذیر نیز گفت: همه اقشار آسیب پذیر مذکور مشمول تسهیلات قرض الحسنه بدون سود می‌شوند که در این راستا ۳۰۰ میلیارد اعتبار برای آن در نظر گرفتیم و از این میزان ۲۰۰ میلیارد تومان از طریق بانک سینا و ۱۰۰ میلیارد دیگر از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها