مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: بحران کرونا بالغ بر ۲۰۰میلیارد تومان خسارت بر فعالیت های فرهنگی، هنری و قرآنی استان تحمیل کرد که گزارش آن برای وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است.

خسارت ۲۰۰میلیاردی کرونا بر فعالیت های فرهنگی، هنری و قرآنی خراسان رضوی/ منتظر مدل حمایتی دولت برای  جبران این خسارت ها هستیم

جعفر مروارید در گفت و گو با قدس آنلاین اظهار کرد: در مورد خسارت و آسیب بحران کرونا بر  فعالیت های فرهنگی، هنری و قرآنی خراسان رضوی  بررسی هایی لازم از طریق مکاتبه با حوزه های مختلف، معاونت های تخصصی  اداره فرهنگ و ارشاد استان و با در نظر گرفتن شاخص های مشخص  صورت گرفت و گزارش آن برای تهران ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه این خسارت بالغ بر ۲۰۰میلیارد تومان برآورد شده است،  تصریح کرد: این خسارت در حوزه های مختلف از جمله رسانه ها، چاپخانه ها، آموزشگاه ها و موسسات فرهنگی و هنری ، سینماها و سایر حوزه هایی که به نوعی به فعالیت های فرهنگی، هنری و قرآنی استان  مرتبط هستند برای مدت زمانی یک ماه از نیمه اسفندماه تا نیمه فروردین ماه  در زمینه هزینه های جاری و منفعت های اقتصادی این مراکز و فعالیت ها برآورد شده است.   

مروارید افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد نیز پس از دریافت این گزارش از خراسان رضوی و سایر استان ها و همچنین بررسی تخصصی از طریق معاونت های وزارتخانه ، گزارش جامع و مفصلی را برای دولت ارسال کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی افزود: منتظر مدل حمایتی دولت در زمینه جبران این خسارت ها هستیم و به محض ابلاغ دولت، تصمیم گیری های لازم در همه بخش ها به منظور پشتیبانی و حمایت از بخش های مختلف استان در راستای بهبود و تسهیل فعالیت های فرهنگی، هنری و قرآنی  صورت خواهد گرفت.

وی افزود: در مورد بازگشایی مکان هایی نظیر سینما هنوز ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم جدیدی اعلام نکرده است و اینگونه مکان ها فعلا تا آخر فروردین ماه تعطیل خواهند بود.

برچسب‌ها