امام جمعه مشهد گفت: امروز دیگر ارتش صرفاً به‌عنوان یک نیروی نظامی و دفاعی به حساب نمی‌آید بلکه به‌عنوان یک نیروی چندمنظوره شناخته می‌شود که اگربحرانی ایجاد شود، به حل بحران می‌پردازد.

ارتش جمهوری اسلامی نیرویی چندمنظوره است

به گزارش قدس آنلاین، امام جمعه مشهد در دیدار با امیر آذریان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا و جمعی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی که به مناسب روز ارتش برگزار شد، با بیان این‌که ۲۹ فروردین‌ماه سال ۵۸، یک تولد جدید و جدی برای ارتش بود، اظهار کرد: در مقابل برخوردهای جدید جریان‌های مارکسیستی، التقاطی و منافقین که می‌خواستند ارتش را منحل کنند، این روز تولد جدیدی برای ارتش بود که طرح این جریان‌ها شکست خورد.

وی افزود: امام راحل رضوان‌الله تعالی در همه‌جا مثل یک سد در مقابل توطئه‌ها ایستادند که نمونه‌اش، همین مسئله ارتش بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین حرکت انقلابی در فرار شاه را ارتش انجام داد، شاه که از ژاندارمری و گارد خود ناامید شده بود، ارتش را به میدان آورد تا اهدافش را پیاده کند اما دید در درون ارتش جریانی انقلابی وجود دارد که ماندن او در ایران را غیرممکن می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که عزیزان فعال در ارتش باید بدانند در چه نهاد انقلابی فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: ۴۱ سال از فعالیت ارتش انقلابی گذشته، شما پرورش‌یافته در بستر ارتشی هستید که به دست امام (ره) متولد شد، ارتش انقلابی امروز را امام راحل به وجود آوردند و شما در این بستر پرورش‌یافته و فرماندهی می‌کنید.

امام جمعه مشهد به ید واحد ارتش و سپاه در ابعاد مختلف حمایت از نظام و انقلاب اشاره کرد و افزود: امروز این‌که هر چهره و خاصیتی از نظر پایداری و حمایت از انقلاب از سپاه سراغ می‌گیریم، دقیقاً نظیر آن را در ارتش می‌بینیم، یک واقعیت است و این روحیه را در ارتش رو به افزایش می‌بینیم.

وی با اشاره به جنگ روانی دشمن علیه انقلاب اسلامی، بیان کرد: این‌که اسرائیلی‌ها گفتند امیر پوردستان در سوریه به شهادت رسیده، می‌خواستند ارتش را وارد مقابله با اسرائیل کنند؛ دشمن فهمیده توان نظامی ما با این قدرت ارتش و خصوصیتی که در موقعیت‌های مختلف از خود نشان می‌دهد، قابل‌محاسبه و ارزیابی نیست و اطلاعاتشان غلط است، حساب کردند به‌عنوان یک عناد و کینه، فرمانده ارزشمندی را در نظر بگیرند و بگویند او شهید شد تا روحیه ارتش را تضعیف و قدرتی از خود نشان دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به نقش‌آفرینی و ایثار ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوادث و رخدادهای گوناگون اشاره و خاطرنشان کرد: امروز دیگر ارتش صرفاً به‌عنوان یک نیروی نظامی و دفاعی به حساب نمی‌آید بلکه به‌عنوان یک نیروی چندمنظوره شناخته می‌شود که اگر بحرانی ایجاد شود، به حل بحران می‌پردازد، قدرت و موقعیت امروز ارتش را هیچ ارتشی در دنیا ندارد.

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: آنچه امروز در مجموعه ارتش در موضوعات مختلف، حوادث و به‌خصوص مسئله کرونا می‌گذرد، به فاصله ۴۸ ساعت بیمارستانی دو هزار تخت خوابی و با تمام تجهیزات و امکانات بهداشتی و درمانی ایجاد کرد، دنیا را متحول کرده است؛ ان‌شاءالله به‌عنوان سرباز امام زمان (عج) در سپاه حضرت ثبت‌نام شوید و افتخار سربازی وجود اقدس ولی‌عصر برای شما ثبت و ضبط شود.

ارتش همیشه در کنار مردم است

در ابتدای این دیدار نیز امیر سرتیپ دوم آذریان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا، با بیان این‌که باید شکر گذار نعمت امنیت، سلامتی، ولایت و خدمت در سرزمین علی بن موسی‌الرضا (ع) باشیم، اظهار کرد: فرمان امام راحل برای نام‌گذاری روز ارتش، خط بطلانی بر نوای انحلال ارتش از سوی برخی جریان‌ها بود.

وی با بیان این‌که اولین ایستادگی در مقابل دشمن متجاوز از سوی ارتش جمهوری اسلامی صورت گرفت، ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی‌های زیادی داشت.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا به تدابیر رهبر معظم انقلاب در قوام و رشد نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: وحدت شکل‌گرفته بین نیروهای مسلح که نشأت‌گرفته از تدابیر و منویات مقام معظم رهبری و سپهبد شیرازی بود که در نهایت موفق شدند دشمن را از خاک مقدس کشور بیرون برانند.

وی به بیان بخشی از دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخت و ادامه داد: برای اولین بار در کشور توانستیم یک تانک را به‌طور کامل کانورزاسیون کنیم و تجهیزات نظامی را به‌روزرسانی و ارتقا دهیم همچنین می‌توان به جرأت گفت در نیروی هوایی، دریایی و زمینی تجهیزات داخلی و بومی است.

امیر آذریان با اشاره به دیگر فعالیت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران و خدمات ارائه شده به جامعه، بیان کرد: در محرومیت‌زدایی اقدامات خوبی انجام داده‌ایم و نشان دادیم همیشه کنار مردم بوده و هستیم.

وی تصریح کرد: در بحث ویروس منحوس کرونا نیز نیروهای ارتش بسیار خوب درخشیدند و در شمال شرق، اولین بیمارستان منطقه‌ای را ایجاد کردیم، در حال حاضر پنج بیمارستان منطقه‌ای در شمال شرق فعال است، ۸۵۰ نفر به بیمارستان‌های ارتش مراجعه کردند که خوشبختانه هیچ فوتی نداشتیم و همه بهبود یافتند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با بیان این‌که هم‌اکنون ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده سطوح و شوینده تولید و در سطح شهر توزیع‌شده است، اضافه کرد: خوشبختانه در ۷۵۰ کیلومتر مرزی که در اختیار ارتش است، بدون کاهش نیرو و با حفظ تدابیر ویژه بهداشتی، هیچ فوتی نداشتیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها