۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 701300

شاخص کل بورس تهران امروز ۳.۶ درصد دیگر رشد کرد و در مرز ورود به کانال ۶۶۹ هزار واحدی ایستاد.

جهش ۲۳ هزار واحدی شاخص بورس

به گزارش خبرنگار اقتصادی «قدس آنلاین»؛ بورس تهران اولین روز معاملاتی این هفته ار توفانی آغاز کرد. از این رو امروز شاخص کل سهام با رشد ۲۳ هزار و ۱۸۹ واحدی همراه شد و به ارتفاع جدید ۶۶۸ هزار و ۹۵۲ واحد صعود کرد. جهش ۳.۶ درصدی شاخص کل بورس تهران طی معاملات روز جاری در حالی رقم خورد که تنها نماد معاملاتی یک بنگاه اقتصادی با افت قیمت همراه شد و دیگر سهام روز مثبتی را پشت سر گذاشتند. در این میان ارزش معاملات خرد سهام نیز به ۴۸۸۰ میلیارد تومان رسید. این مهم در حالی رقم خورد که شاهد مازاد تقاضا در ۸۵ درصد از نمادهای معامله شده بودیم. ارزش این صف‌های خرید نیز حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شد. در مقابل اما هچ صف فروشی در مقابل سهام بورسی شکل نگرفت. در فرابورس ایران نیز وضعیت مشابهی را شاهد بودیم. جایی که شاخص کل این بازار با بیشترین رشد تاریخی معادل ۲۵۵ واحد همراه شد و به قله ۸۴۳۸ واحدی رسید.

امروز صنعت محصولات شیمیایی با ۵۶۵ میلیارد تومان معامله باز هم در صدر فهرست صنایع با بیشترین ارزش معاملات قرار گرفت. این اقبال به نمادهای شیمیایی موجب شد تا در غیاب «فارس» شاهد رشد بیش از ۸/۲ درصدی شاخص این صنعت باشیم. در این گروه «تاپیکو»، «پارس»، «پارسان » و «شپدیس» در مجموع حامی بیش از ۲ هزار واحد از رشد شاخص کل بودند. همچنین امروز پتروشیمی نوری طی اطلاعیه‌ای تایید کرد که ۹۹.۳ درصد از سهام پتروشیمی هنگام را از هلدینگ خلیج فارس خریده است. به این ترتیب «فارس» پتروشیمی هنگام را به زیر مجموعه خود یعنی «نوری» با مبلغ ۲ هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان فروخت. سود حاصل از این معامله برای «فارس» بیش از ۲ هزار و ۳۲۴ میلیارد تومان خواهد بود.

امروز نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، گروه مپنا، معدنی و صنعتی گل گهر و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی بیشترین اثر را بر رشد شاخص کل بورس به جا گذاشتند. در فرابورس نیز این نقش بر عهده سهام شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس و فولاد هرمزگان جنوب بود.

امروز معاملات عرضه‌های اولیه اخیر به بعد از ساعت بازار موکول شد. از این رو سهام «صبا»، «شگویا»، «زکوثر» و «تملت» از ساعت ۱۲.۵ تا ۱.۵ انجام شد و معاملات سهام تازه‌وارد «شستا» نیز به ساعت ۱.۵ موکول شد و تا ساعت ۲.۵ تداوم یافت. همین موضوع تا حدی از بار هسته معاملات کاسته و اما بعضا اختلالات اندکی مشاهده می‌شد که البته در مقایسه با ماه‌های گذشته وضعیت به مراتب بهتر شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها