فرمانده مرزبانی خراسان رضوی از خسارات وارده بر محورهای مواصلاتی مرزی در سیل اخیر خبر داد.

سیل اخیر بر محورهای مواصلاتی مرزی خراسان رضوی خسارت وارد کرد

به گزارش قدس آنلاین، سردار ماشاالله جان‌نثار اظهار کرد: با توجه به بارش‌های اخیر، طغیان رودخانه‌ها و سرریز شدن آب بندها در مناطقی از استان بالاخص مناطق مرزی شاهد خسارات قابل ملاحظه‌ای به محورهای مواصلاتی در مرزها بوده‌ایم.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: اهمیت جاده‌های مرزی فی ما بین پاسگاه‌ها، گروهان‌ها و برجک‌ها با توجه به نیاز رصد شبانه‌روزی نوار مرزی برهیچکس پوشیده نیست، از همین رو تیم‌های متخصص مهندسی این فرماندهی بلافاصله پس از فروکشیدن آب در خطوط مرزی اقدام به بررسی دقیق خسارات وارده بر محورهای مواصلاتی کردند.

وی بیان کرد: پس از این بررسی‌ها مشخص شد به ده‌ها نقطه از جاده‌های مرزی خساراتی همچون تخریب پل، جاده، رانش زمین، ریزش و سقوط سنگ و نیز احتمال سقوط تیرهای برق به داخل جاده وارد شده است.

جان‌نثار خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز سریع رفع انسداد جاده‌های مرزی برای حفظ امنیت سرتاسری نوار صفر مرز و همچنین پشتیبانی سریع نیروهای مستقر در یگان‌های مرزی از یکدیگر در مواقع وجود خطرات ناشی از تحرکات در خاک کشورهای همسایه می‌طلبد مسؤولان کشوری و استانی با نگاه ویژه‌ای که به این مناطق دارند، همتی جهادی کنند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با تشریح  اهمیت کار مرزبانان یادآور شد: ارتقاء امنیت جزو وظایف همرزمان ماست که علاوه بر رشادت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی مرزبانان نیازمند وجود زیرساخت‌های لازم است که محورهای مواصلاتی مرزی نقش بسیار مهمی را در این رابطه ایفا می‌کنند.

وی تاکید کرد: حال با توجه به بارش‌های سیل‌آسا اخیر در استان و تخریب شریان‌های مرزی استان می‌طلبد که دست اندرکاران و مسؤولان راه و شهرسازی کشور و استان با توجه ویژه خود به این بخش از وقوع خطرات احتمالی و سوءاستفاده عوامل بیگانه از این فرصت جلوگیری کرده و همواره همانند گذشته پشتیبان جان بر کفان امنیت در مناطق صفر مرزی باشند.

جان‌نثار گفت: مرزبانان استان خراسان رضوی در هر شرایط آب و هوایی، با پشتیبانی سایر نیروهای مسلح در استان شبانه‌روز حراست از مرزها را لحظه‌ای متوقف نمی‌کنند و تا پای جان با تأسی از شهدای دفاع مقدس از خاک و ناموس ایران اسلامی جانانه دفاع خواهند کرد و اجازه تحرکات دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شهیدپرور را نخواهند داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها