رییس جامعه حرفه‌ای هتل‌داران خراسان رضوی گفت: با تداوم تعطیلی هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی رسمی، اسکان غیررسمی در مشهد رواج خواهد یافت.

تداوم تعطیلی واحدهای اقامتی رسمی در مشهد موجب اسکان غیر رسمی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، امیر سزاوار  در جلسه تشکل‌های گردشگری استان خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته با توجه به این که برخی افراد برای انجام امور کاری و شغلی به مشهد سفر می‌کنند به ناچار باید در مشهد اقامت داشته باشند و با تعطیلی مراکز اقامتی رسمی، این افراد در مراکز اسکان غیر رسمی اقامت می‌کنند.
وی پیشنهاد کرد: حداقل چند مرکز اقامتی رسمی با رعایت پروتکل‌های شدیدتر بهداشتی فعال باشند.
رییس جامعه حرفه‌ای هتل‌داران خراسان رضوی به موضوع خسارت وارد شده به هتل‌داران استان اشاره کرد و گفت: صنعت هتلداری بیشتر از سایر بخش‌ها و صنایع آسیب دیده و خسارت‌ها چندین برابر خسارت‌های اعلام شده است.
سزاوار افزود: خسارت‌هایی وجود دارد که بر روی کاغذ وارد شده اما خسارت‌هایی هم وجود دارد که در قالب فرم‌های پیش‌بینی شده در این خصوص قابل ذکر نیست.
وی به تعیین تکلیف نشدن زمان بازگشایی هتل‌ها و مراکز اقامتی اشاره و اظهار کرد: بخشی از مواد غذایی موجود در انبارهای ما از بین رفته و بخشی هم در انبارها موجود است.
رییس جامعه حرفه‌ای هتل‌داران خراسان رضوی درباره راهکارهای موجود برای جبران خسارات گفت: تعویق پرداخت قبوض حامل‌های انرژی و  تسهیلات با بهره ۱۲ درصد نمی‌تواند خسارت‌ تاسیسات گردشگری را جبران کند.
سزاوار افزود: دولت می‌تواند خسارت را از طریق مستهلک شدن مالیات‌ها پرداخت کند و این روش هم مشکل دولت و هم مشکل هتلداران را بر طرف می‌کند.
وی درباره پرداخت حقوق به کارگران ادامه داد: اگر چه قرار شده که از طریق بیمه تامین اجتماعی به پرسنل  حقوق پرداخت شود اما هیچ کدام از آن‌ها حتی یک ریال علی الحساب دریافت نکرده اند و هنوز در حال ثبت نام هستند.

هم اکنون در کلانشهر مشهد بیش از ۲۲۰ هتل یک تا پنج ستاره دارای مجوز وجود دارد که با هدف جلوگیری از شیوع بیماری کرونا از اواخر اسفند ماه تعطیل و از دایره ارائه خدمات اقامتی تا اطلاع ثانوی خارج شده اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها