رئیس اداره تعاون روستایی تایباد گفت: با رویکرد جدید سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی در خصوص فعالیت فروشگاه‌های تعاونی مصرف روستایی، اولین فروشگاه در روستای سعدآباد، شهر کاریز در بخش مرکزی این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از اولین فروشگاه شرکت تعاونی مصرف روستایی در تایباد

به گزارش قدس آنلاین، باقر خدادادی  اظهار کرد: این فروشگاه تعاونی مصرف روستایی با هدف بهره‌مندی روستاییان و اقشار آسیب‌پذیر از کالاهای اساسی افتتاح شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به طرح مشارکت روستاییان در افتتاح این شرکت تعاونی افزود: یکی از مهم‌ترین دستور کارها و اولویت‌های شبکه تعاون روستایی در سال 99 راه‌اندازی این فروشگاه‌ها در روستاهاست که در همین راستا اولین فروشگاه به همت هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی سعدآباد تجهیز و به بهره‌برداری رسید.

خدادادی بیان کرد: در شرایطی که دولت به دنبال ثبات و تنظیم قیمت‌هاست، نقش زنجیره توزیع، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ در این راستا مکاتبات مختلفی با اداره صمت برای تأمین کالاهای اساسی و مورد نیاز قشر آسیب‌پذیر و متوسط در شهرستان انجام شده و توافق‌های اولیه برای توزیع کالاهای اساسی به خصوص کالاهای مشمول طرح تنظیم بازار از قبیل شکر، روغن، برنج و سایر اقلام مورد نیاز روستاییان از طریق فروشگاه‌های تعاون روستایی صورت گرفته و طی روزهای آینده شکر و 40 تن روغن نباتی با قیمت مصوب در فروشگاه‌های شرکت‌های تعاونی روستایی در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

وی رسیدن به رفاه اجتماعی و توسعه پایدار در سطح روستاها را از مهم‌ترین اهداف این شرکت تعاونی‌ها ذکر کرد و گفت: همچنین کاهش رفت و آمد روستاییان به مرکز شهر و بخش‌های تابعه، صرفه‌جویی در وقت و هزینه آن‌ها و خرید با قیمت‌های مصوب و مناسب از دیگر مزیت‌های راه‌اندازی فروشگاه‌های تعاونی مصرف روستایی است.

رئیس اداره تعاون روستایی تایباد عنوان کرد: در گذشته شرکت تعاونی مصرف در روستاهای کرات، سعدآباد، پل‌بند، استای و مشهدریزه این شهرستان فعالیت داشته که مدت‌هاست به دلیل عدم حمایت مالی غیرفعال شده‌اند و در حال حاضر فقط یک فروشگاه محلی روستایی در پل‌بند دایر است که با توجه به نیاز روستاییان به وجود این فروشگاه‌ها اولین شرکت تعاونی مصرف روستایی در سال جدید افتتاح شد که امید است بقیه نیز به همت روستاییان به بهره‌برداری برسد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها