مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان خراسان رضوی گفت: متاسفانه با اینکه قیمت ذرت حدود ۲۰۰ تومان گران شده است ولی این قول را به همشهریان عزیز می دهم که حداقل تا ۶ ماه آینده مرغ گران نخواهد شد.

مرغ در خراسان رضوی گران نمی شود

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: ولی الله کاشکی در خصوص وضعیت مرغداری‌ها در مشهد بیان کرد: متاسفانه دو سالی است که صنعت مرغداری دچار آشفتگی زیادی شده که چند مساله عملا باعث این آشفتگی گردیده است.

وی ادامه داد: بی برنامه گی های دولت درخصوص جوجه ریزی بی موقع و بی قانون یکی از مهمترین عواملی است که به این آشفتگی ها دامن می زند. از طرف دیگر هم تحریم ها تاثیرات مخربی بر روی صنعت مرغداری گذاشته است.

کاشکی افزود: شاید یکی از دلایل این بی نظمی ها این است که اغلب دست اندرکاران، مرغدار نیستند و سر رشته ای در این خصوص ندارند و گر نه می دانند که جوجه در سالن که منتظر دان نمی ایستد مرغدار مجبور است به هر شکلی که شده دان فراهم کند و با این وضعیت هم فراهم کردن دان مورد نیاز اصلا کار آسانی نیست و آقایان چون خودشان اطلاعی در این خصوص ندارند متوجه این مشکلات نیستند برای همین نمی توانند تصمیم درستی بگیرند.

وی گفت: برای جلوگیری از مشکلات پیش روی، دولت باید سیستم سماصط را کنترل کند و اجازه دهد که کارشناسان این قضایا را برنامه ریزی کنند و در زمان ها و مواقع خاص مثل ایام عید و ماه مبارک رمضان این درصد را بالا پایین کنند و یک روش درستی برای این قضایا داشته باشند در حالیکه باید با توجه به نیاز جامعه مرغ تولید بشود نه اینکه مثل شب عید به یکباره ۱۴۰ میلیون جوجه ریزی شده است و این به ضرر مرغدار تمام می شود. البته این میان و در این مدت موضوع کرونا هم همه چیز را تحت تاثیر قرار داده و مشکلاتی را ایجاد کرده است. تا جایی که یک سالن ۲۰ هزار متر حداقل ۵۰ میلیون تومان ضرر داده است.

کاشکی ادامه داد: البته ناگفته نماند که نا آگاهی مرغدارها هم در این میان بی تاثیرنیست. مرغدار ما هنوز نمی داند نباید جوجه با دان ۵ هزار تومان بریزد چون باعث ارزانی مرغ می شود و آنها را با مشکلات زیادی روبه رو می کند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان خراسان رضوی بیان کرد: وضعیت دان در خراسان و مشهد خیلی بد نیست ولی متاسفانه همین بی برنامگی ها به شکلی است که دانی که ما امروز نیاز داریم چهل روز بعد به دست ما می رسد. دان در اختیار مرغدار قرار می گیرد ولی تاثیرات به موقع خودش را ندارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر جوجه ریزی خیلی کند پیش می رود هر چند به ما اطلاع داده اند که متاسفانه قیمت ذرت حدود ۲۰۰ تومان گران شده است ولی من از همین جا این قول را به همشهریان عزیز می دهم که حداقل تا ۶ ماه آینده مرغ گران نخواهد شد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها