امام جمعه خوشاب گفت: ستاد عتبات و عالیات خوشاب آمادگی لازم برای برپایی موکب اربعین جهت توزیع غذای گرم بین نیازمندان در زمان افطار و سحر را دارد، لذا اقدامات لازم انجام خواهد شد.

برپایی موکب اربعین جهت توزیع غذای گرم در ماه مبارک رمضان در خوشاب

به گزارش قدس آنلاین، این روزها در کشور بسیج محلات و گروه‌های مردمی خودجوش برای رفع مشکلات بهداشتی و مقابله با کرونا در شهر و روستا همانند دوران دفاع مقدس بزرگترین اقدامات را انجام می‌دهند.

رهبر معظم انقلاب در ششم آذرماه ۹۸، با توصیه به بسیجیان کشور، بیان کردند: «در زمینه‌ی دفاع در میدان سخت، در میدان نیمه‌سخت، در میدان نرم آماده‌به‌کار باشید. بسیج در همه‌ی محلّه‌های کشور، راهبرد و تاکتیکِ آماده داشته باشد؛ در مقابل حوادث گوناگون، تاکتیک‌ها و راهبردهای آمادگی داشته باشید؛ هم در زمینه‌های دفاع سخت و نیمه‌سخت، هم در زمینه‌های گوناگون دیگر. غافلگیر نشوید؛ سعی کنید در هیچ قضیّه‌ای غافلگیر نشوید.»

از دیگر سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در این ایام می‌توان به سخنان ایشان در نیمه شعبان و توصیه به برگزاری رزمایش همدلی و مواسات اشاره کرد. جایی که با تشکر از اقدام مردم سبزوار در طرح هر محله یک قربانی فرمودند: «ماه رمضان در پیش است، خوب است رزمایش گسترده‌ای در کشور برای همدلی و کمک همدلانه به نیازمندان و فقرا اتفاق بیفتد که اگر بشود، خاطره خوشی را در اذهان به یادگار خواهد گذاشت.»

ورود زنان به میدان اقتصاد مقاومتی

به میدان آمدن زنان خانه نشین برای دوخت ماسک با چرخ‌های قدیمی دستی در روستاهای شهرستان خوشاب، کمک به مستمندان و ضد عفونی کردن کوچه‌ها و معابر در روز و نیمه شب‌ها از بزرگترین کارهای نیروهای انقلابی و جهادی حاضر در میدان، در دیار سربدارن بود. اگر دولت می‌خواست در ایام تعطیلات نوروز نیروهایش را بسیج کند نه هزینه‌اش را و نه توان انجام کار بزرگی با این وسعت در کشور داشت.

توزیع ۲۱۵ میلیون تومان بسته معیشتی و بهداشتی در خوشاب

محمود حامد، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج خوشاب در این رابطه با بیان اینکه در لبیک به ندای رهبری تا کنون هزار و ۱۹۷ بسته معیشتی در شهرستان خوشاب با کمک خیرین، اوقاف و گروه‌های جهادی تهیه و توزیع شد، گفت: ارزش ریالی این بسته‌های غذایی ۱۰۵ میلیون تومان است.

وی با اشاره به دوخت و توزیع ۵۶ هزار ماسک توسط نیروهای جهادی و مردمی در کمتر از یک ماه در شهرستان خوشاب که برای اولین بار در طول تاریخ این شهرستان رقم خورده است، افزود: ۲۱ هزار بسته بهداشتی نیز به ارزش ۱۱۰ میلیون تومان به همراه ماسک‌های تولیدی و بروشور راهنمای جلوگیری از کرونا و مواد ضد عفونی و دستکش بین مردم شهرستان خوشاب توزیع شد.

فرمانده سپاه خوشاب با اشاره به میدان آمدن ۲۴۵ گروه جهادی برای ضد عفونی معابر و کوچه‌های روستاهای شهرستان خوشاب و شهرهای سلطان آباد و مشکان، اضافه کرد: در این طرح ۴۵۰۰ لیتر محلول ضد عفونی خریداری شده توسط خیرین و اوقاف با ۱۷۵ دستگاه تراکتور و سم پاش توسط کمک مردمی، جهادگران شهرها و روستاهای شهرستان خوشاب را ضدعفونی کردند و کار ضد عفونی معابر و کوچه‌ها همچنان ادامه دارد.

تشکیل قرارگاه همدلی و مواسات و برپایی موکب عتبات و عالیات

در همین رابطه برای کمک به مردم شهرستان خوشاب امام جمعه شهرستان خوشاب با برگزاری جلسات مختلفی با مسئولان شهرستان از جمله فرماندار خوشاب، فرمانده سپاه، نمایندگی صنعت و معدن و رؤسای ادارات بهزیستی و کمیته امداد، روحانیت شهرستان خوشاب و هیأت جوانان که اقدام خیلی خوبی در کمک به مردم داشتند با کمک ۱۰ میلیون ریالی قرارگاه همدلی و مواسات را در این شهرستان تشکیل دادند.

حجت الاسلام سید قاسم دهقانی، امام جمعه خوشاب گفت: مردم همیشه در میدان برای کمک به مستمندان حاضر هستند و از زمانی که رهبر معظم انقلاب موضوع رزمایش و کمک مومنانه را مطرح کرده‌اند عمل به دستورات رهبر معظم انقلاب یک تکلیف و وظیفه است.

وی با اشاره به برگزاری طرح لبیک به امام در شهرستان خوشاب و تشکیل قرارگاه کمک مومنانه، اضافه کرد: بعد از برگزاری جلسات مختلف، مسئولیت اصلی قرارگاه با ستاد نماز جمعه شهرستان خوشاب و دبیری این ستاد در اختیار سپاه و بسیج شهرستان خوشاب قرار دارد.

وی با بیان اینکه حرکت بسیج و نیروهای جهادی و خیرین حرکت اداری نیست و مسئولان باید در کنار آنها از اقدامات نیکوکارانه حمایت کنند، گفت: حرکت هر محله یک قربانی حرکتی مردمی و جوشیده از دل مردم است و در شهرستان خوشاب نیز اقدامات بسیار خوبی در کمک به مردم و نیازمندان به ویژه توسط جوانان در این رابطه انجام شده که قابل تحسین است.

نماینده ولی فقیه در خوشاب با اشاره به اینکه بسیاری از بازاریان و صنعت گران و کارگران به علت تعطیلی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمینه جلوگیری از شیوع کرونا متضرر شده‌اند، افزود: برخی از بازاریان اگر چه از نظر مالی وضعیت خوبی داشتند ولی این روزها بعضی از آنان در این شرایط نیازمند کمک هستند، اضافه کرد: طرح لبیک به امام تا پایان ماه مبارک رمضان در شهرستان خوشاب ادامه دارد.

وی با تشکر از خیرین شهرستان خوشاب و نیروهای جهادی و مردمی در این شهرستان، اضافه کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در این قرارگاه اعلام آمادگی ستاد عتبات و عالیات خوشاب برای برپایی موکب اربعین جهت توزیع غذای گرم بین نیازمندان در زمان افطار و سحر است که در روزهای آینده اقدامات لازم در این رابطه انجام خواهد شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها