رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به مصوبه شورا مبنی بر افزایش ۱۰۰ تومانی بهاء بلیت اتوبوس و افزایش ۲۰۰ تومانی بهاء بلیت مترو در سال ۹۹ گفت: فرمانداری درخواست داشته که فعلا در سه ماهه اول امسال افزایش بهاء نرخ اتوبوس و مترو به حالت تعلیق در بیاید.

احتمال اعمال افزایش بهاء نرخ حمل و نقل عمومی از تیرماه

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی بهاروند، اظهار کرد: فرمانداری با افزایش بهاء نرخ حمل و نقل عمومی موافقت نکرده است. فرمانداری درخواستی از شورای اسلامی شهر مشهد داشته مبنی بر اینکه فعلا در سه ماهه اول سال ۹۹، افزایش بهاء نرخ اتوبوس و مترو به حالت تعلیق در بیاید.

وی با بیان اینکه «احتمال دارد، فردا اعضاء شورای شهر به این پیشنهاد رأی موافق دهند»، افزود: اعضاء شورا طرحی را آماده کردند که افزایش نرخ بهاء حمل‌ونقل عمومی تا پایان خرداد به تعویق بیفتد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه «مصوبه افزایش بهاء نرخ حمل‌ونقل عمومی در اواخر سال ۹۸ به تصویب رسید»، خاطرنشان کرد: فرمانداری تا به حال رسما هیچ اعلامی مبنی بر مخالفت نسبت به افزایش نرخ بهاء حمل‌ونقل عمومی نداشته است. براساس نامه‌ای که وزارت کشور با همین مضمون به ما زده بود، افزایش قیمت حمل‌ونقل عمومی ما در چارچوب همان میزان درصد تعیین شده بود.

بهاروند تاکید کرد: کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با  مصوبه افزایش قیمت حمل‌نقل عمومی مخالف بود ولی آنچه که در شورا تصویب شد در چهارچوب نامه وزارت کشور بود.

وی بیان کرد: قطعا اگر شرایط کرونا پیش نمی‌آمد، باتوجه به اینکه ما ضوابط را رعایت کرده بودیم، فرمانداری مخالفتی نداشت. باتوجه به شرایط خاص فعلی، ما موافق چنین طرحی هستیم.

 رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه «من و اعضاء کمیسیون با افزایش بهاء نرخ اتوبوس مخالف بودیم»، عنوان کرد: در کمیسیون نیز مصوب کردیم که افزایش بها اتفاق نیفتد اما  نظر کمیسیون تلفیق بودجه در صحن علنی شورا رأی آورد.

بهاروند با اشاره به اینکه «من به افزایش بهاء نرخ حمل‌ونقل عمومی رأی مخالف دادم»، گفت: با شرایط فعلی به نظر من، در دو ماهه باقی مانده فصل بهار این افزایش قیمت به تعلیق درخواهد آمد تا مشخص شود شرایط کشور به چه صورت خواهد شد.

وی یادآور شد: باتوجه به اینکه سال گذشته نرخ بنزین در کشور افزایش پیدا کرد و برای اینکه مردم به استفاده از حمل‌ونقل عمومی تشویق شوند، با وجود اینکه به بودجه شهرداری فشار می‌آورد، ما مخالف افزایش نرخ بهاء حمل‌ونقل عمومی بودیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه «شهرداری در بسیاری از زمینه‌ها هزینه کرده است که نشان می‌دهد سلامت مردم برای ما اهمیت دارد»، اظهار کرد: ضدعفونی معابرو کمک به برخی نهادها نشان از این مسأله دارد که هیچ کدام از این‌ها در چارچوب معمولی بودجه شهرداری نیست.

بهاروند خاطرنشان کرد: ما آن‌چه که بر صلاح شهر است را انجام می‌دهیم، اگر چه ممکن است از نظر بودجه دچار مشکل شویم.

وی بیان کرد: بعد از این مدت تعلیق، میزان افزایش بهاء نرخ اتوبوس ۱۰۰  تومان و نرخ قطارشهری ۲۰۰ تومان خواهد بود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام /

برچسب‌ها