معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی گفت: ۵۰ درصد سهمیه ماه رمضان به شهرستان‌ها تعلق می‌گیرد، ۵۰ درصد مشهد نیز باید بین فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بازارهای شهرداری و تعاونی‌های مصرف کارگری و کارمندی توزیع شود که به محض تحویل گرفتن حواله خود، جذب و توزیع را شروع می‌کنند.

کالاهای اساسی ماه رمضان آماده توزیع در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، علی غفوری‌مقدم در خصوص توزیع کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: امسال نیز مانند سال‌های قبل تنظیم بازار کشور برنامه‌ریزی‌هایی را برای تامین اقلام مورد نیاز این ایام انجام دادند، ما نیز از قبل در استان تمهیداتی را پیش‌بینی کرده بودیم که الان در حال اجرای آن هستیم.

وی با بیان اینکه استاندار تاکید داشتند که برای تهیه سبد معیشتی کمک‌هایی انجام شود، عنوان کرد: ما قبل از اینکه سهمیه ماه رمضان به استان داده شود، با همکاری دستگاه‌های دیگر در استان و دستور استاندار، پیگیری کردیم که چند دستگاه از جمله شهرداری، آستان قدس، سپاه و کمیته امداد در حال تهیه بسته‌های حمایتی معیشتی برای اقشار مورد نظر خود هستند.

غفوری‌مقدم افزود: ما نیز در حال همکاری برای تهیه اقلام مورد نیاز این دستگاه‌ها هستیم که ۱۵۰۰ تن برنج و ۵۰۰ تن شکر در اختیار آنها قرار دادیم تا برای سبد معیشتی استفاده کنند، البته در سبد معیشتی آنها اقلام دیگری نیز وجود دارد که خودشان تامین می‌کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد سهمیه‌های ماه رمضان که به ما اعلام شده برای مشهد و ۵۰ درصد برای شهرستان‌ها است، تصریح کرد: ۴۰۴۴ تن برنج هندی به ما اعلام شده که قیمت آن برای مصرف‌کننده ۸۰ هزار تومان است. شکر سهمیه‌ای که برای ما در نظر گرفتند، ۴۰۴۴ تن بوده که باید آنها را به صورت بسته‌بندی یک کیلویی آماده کنیم و قیمت هر بسته نیز ۵۹۰۰ تومان است.

وی ادامه داد: ۲۰۲۲ تن مرغ منجمد نیز برای استان ما در نظر گرفته شده که البته قیمت مصرف‌کننده ۱۲ هزار تومان است و با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت مرغ گرم پایین‌تر بوده، این قیمت کشش ندارد، اگر قیمت مرغ گرم افزایش پیدا کند، این مرغ کشش قیمت داشته و توزیع خواهد شد. ۱۲۱۳ تن گوشت گوساله منجمد نیز برای ما در نظر گرفتند که قیمت آن برای مصرف‌کننده ۴۲ هزار تومان است.

غفوری‌مقدم اضافه کرد: ۴۰۴۴ تن روغن نباتی نیز به استان تحویل داده شده که قیمت آن بر اساس قیمت مصوب یعنی قیمت روی کالا بوده و اختلاف قیمتی در بازار وجود ندارد، در صورتی که مباشر آن را از درب کارخانه تحویل بگیرد، ممکن است ۵ درصد زیر قیمت بازار باشد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی گفت: ما برنامه‌ریزی توزیع را اعلام کردیم، ۵۰ درصد به شهرستان‌ها تعلق می‌گیرد که روز شنبه به آنها اعلام شده، ۵۰ درصد مشهد را نیز باید بین فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بازارهای شهرداری و تعاونی‌های مصرف کارگری و کارمندی توزیع کنیم که یکشنبه به آنها اطلاع‌رسانی خواهد شد تا حواله‌های جذب سهمیه‌ها را دریافت کنند، به محض اینکه هر کدام از فروشگاه‌ها حواله خود را تحویل بگیرند می‌توانند جذب و توزیع را شروع کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها