شهردار مشهدمقدس با تاکید بر اهمیت حمل و نقل پاک گفت: به دنبال راه‌اندازی اتوبوس و تاکسی برقی در مشهد هستیم.

زمینه‌سازی برای راه‌اندازی اتوبوس و تاکسی برقی در مشهد / حمل و نقل پاک را گسترش می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا کلائی ظهر امروز در هشتاد و نهمین صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار داشت: همواره در پروژه‌های عمرانی مشهد پیوست و مطالعات زیست محیطی مورد تاکید مدیریت شهری بوده است.  

کلائی با بیان اینکه قرار است پیوست زیست محیطی به هر پروژه‌ای که قبلا قرارداد آن منعقد شده نیز اضافه شود افزود: لیست پروژه‌ها را بررسی کردم، عموم پروژه‌های عمرانی مثل، تقاطع غیر هم سطح مصلی پیوست زیست محیطی دارد.

شهردار مشهد افزود:برای پروژه‌هایی که تمام شده و نیاز به پیوست زیست محیطی دارد نیز قرار است پیوستی تهیه شود تا اگر آثار منفی زیست محیطی دارد، این آثار با این مطالعات کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه یازدهم اسفند گزارش کار این حوزه به رئیس شورا  ارائه شد، گفت: بر همین اساس همان زمان هم اعلام کردیم که آماده پاسخگویی در جلسه مشترک هستیم.  

کلائی ادامه داد: شورا و شهرداری در دوره پنجم طرف‌دار محیط زیست پاک است، در هیچ دوره‌ ای از مدیریت شهری به اندازه این دوره اقدامات علنی قابل مشاهده نیست.  

شهردار مشهدمقدس اظهار کرد: چند سال است که پروژه کشف‌رود داد فعالان محیط زیست را به درآورده، ما ریسک کردیم و وارد این پروژه به لحاظ زیست محیطی شدیم. همچنین، در ارتفاعات جنوبی تعداد میلیونی درخت کاشته شده است، خطوط دوچرخه را احیا کردیم. شعار سال ۹۹ شهرداری مشهد، «حمل و نقل پاک» است. بر همین اساس به دنبال اتوبوس و تاکسی برقی هستیم.

کلائی افزود: جداسازی آب شرب از آب خام پروژه‌ای چند صدمیلیارد تومانی است که اگر می‌خواست روند طبیعی خود را طی کند ۷ الی ۸ سال طول می‌کشید و ما در سال گذشته بخشی از نتایج عملیاتی آن را دیدیم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها