مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی همزمان با روز زمین پاک درارتباط با ویژه برنامه های گرامیداشت این روز جهانی اظهار داشت: با توجه به شرایط انتشار ویروس خطرناک کرونا و اولویت سلامت مردم، به تمامی واحدهای تابعه در خراسان رضوی، پرهیز از تجمعاتی که به مناسبت روز زمین پاک و با موضوع پاکسازی، جشن زمین پاک، همایش و... با حضور طبیعت دوستان، همه ساله در سراسر استان برگزار می شود، ابلاغ شده است.

تجمعات روز زمین پاک برگزار نمی شود/ تأکید به استفاده از مواد ضد عفونی کننده سازگار با محیط زیست

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی ضمن اشاره به اینکه تمرکز بر آموزش و فرهنگ سازی در خصوص مدیریت پسماندها از طریق فضای مجازی دراین شرایط، بهترین راه انتقال دانش محیط زیستی است گفت: بازدید از واحدهای فعال بازیافتی در حوزه پسماند، زباله گاههای سطح استان و نظارت بر نحوه مدیریت پسماند توسط شهرداریها همچنان در دستور کار حوزه تخصصی پسماند در حفاظت محیط زیست سراسر استان خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد: نحوه نظارت ارگانهای مسئول در مدیریت پسماند همچون دانشگاههای علوم پزشکی، جهادکشاورزی، صنعت ومعدن و...دراین ایام با جدیت بیشتری مورد بررسی و پایش تیم نظارتی این اداره کل قرار خواهد گرفت.

وی ضمن اشاره به اینکه نحوه مدیریت پسماندهای عفونی حاصل از فعالیت بیمارستانها و مراکز درمانی درشرایط شیوع ویروس کرونا اهمیتی دو چندان دارد گفت:  پایش و بررسی فعالیت شهرداریها  در نحوه جمع آوری و دفع صحیح پسماندهای خاص در سطح معابر شهری که احتمال آلوده بودن آنها به ویروس زیاد است و نیز ارتباط با دهیاری ها و بخشداری ها برای رعایت پروتکل های بهداشتی دفن صحیح پسماندها در برنامه های  اجرایی و نظارتی این اداره کل قرار دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به اینکه ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دراین اداره کل قریب دوماه است که شکل گرفته و با تدوین و ابلاغ دستور العمل اجرایی و نظارت مستقیم و مستمر بر مصوبات اجرایی، بر مهار این ویروس اهتمام دارد گفت: تأکید بر استفاده از سموم و مواد ضد عفونی کننده سازگار با محیط زیست است و امیدواریم تولید و توزیع این مواد برای کاهش آسیب های وارده به محیط زیست  هر چه زودتر گسترش یابد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها