مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با اشاره به انجام ۶۸ هزار سفر در اولین روز فعالیت اتوبوس‌های مشهد پس از یک ماه تعطیلی گفت: این میزان سفر ۲۵ تا ۳۰ درصد نسبت به وضعیت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

ثبت ۶۸ هزار سفر در اولین روز فعالیت اتوبوس‌های مشهد بعداز یک ماه تعطیلی

به گزارش قدس آنلاین، سعید حسینعلی‌زاده مقدم، در خصوص روز نخست فعالیت ناوگان اتوبوسرانی مشهد پس از یک ماه تعطیلی به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا، اظهار کرد: از نوع سرویس‌دهی و استفاده شهروندان رضایت کامل داشتیم. اکثر شهروندان در قسمت‌های نشانه‌گذاری شده نشستند و از ماسک و دستکش استفاده کرده بودند. در ایستگاه‌ها و اتوبوس‌ها ازدحام نداشتیم که نشان‌دهنده استفاده شهروندان از وسایل حمل‌ونقل عمومی فقط برای کارهای ضروری بود.

وی گفت: تعداد اتوبوس‌ها در بعضی از خطوط مانند BRT که پیش‌بینی می‌کردیم با ازدحام مردم روبه‌رو شود را نیز افزایش دادیم تا از شلوغی جلوگیری شود. همچنین رادیواتوبوس در ۵۰۰ دستگاه فعال شد و نکات بهداشتی و نحوه استفاده از حمل‌ونقل عمومی هر چند دقیقه یک بار تکرار می‌شد.

کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی جابه‌جایی مسافر

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد در خصوص میزان کاهش جابه‌جایی مسافر نسبت به فروردین ۹۸ عنوان کرد: ۲۵ تا ۳۰ درصد نسبت به وضعیت مشابه در سال گذشته جابجایی مسافر در ناوگان اتوبوسرانی مشهد داشتیم. در روز گذشته حدود ۶۸ هزار سفر و یا تراکنش ثبت شده است. از شهروندان تقاضا دارم فقط برای موارد ضروری از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده نمایند. از ماسک و دستکش استفاده کرده و فقط به وسیله من‌کارت نسبت به پرداخت کرایه خود اقدام کنند. همچنین اگر شاهد تکمیل ظرفیت اتوبوس بودند، منتظر اتوبوس بعدی مانده تا فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

افرادی که روز گذشته کرایه بیشتری پرداخت کرده‌اند، با شماره ۳۳۲۳۵ تماس بگیرند

حسینعلی‌زاده مقدم در خصوص افزایش از پیش‌تعیین‌نشده نرخ کرایه برخی از اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی در نخستین روز فعالیت خود در سال ۹۹ خاطرنشان کرد: کمتر از ۱۰ اتوبوس در یکی از مسیرها به دلیل مشکل نرم‌افزاری در ساعات اولیه صبح کاهش قیمت کرایه اتوبوس از ۷۵۰ به ۶۵۰ تومان اعمال نشده بود. سیستم من‌کارت اتوبوس‌ها به شکلی است که تغییراتش باید از ۴۸ ساعت قبل صورت گیرد.

وی با اشاره به این که مصوبه اصلاح قیمت ناوگان اتوبوسرانی در روز گذشته، همزمان با آغاز فعالیت اتوبوس‌ها پس از یک ماه تعطیلی  در شواری شهر تصویب شد، افزود: به دلیل مشکل ایجاد شده از شهروندان عذرخواهی می‌کنیم. افرادی که در ساعات اولیه صبح یک اردیبهشت کرایه بیشتری پرداخت کرده‌اند، می‌توانند با شماره ۳۳۲۳۵ تماس گرفته تا مبلغ کسر شده به حسابشان بازگردانده شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها