انتشار اخباری تأیید نشده مبنی بر وخامت وضعیت جسمانی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گزارش داد: اکنون کاخ سفید دراین باره ابراز نگرانی و اعلام کرده از نزدیک اوضاع کره شمالی را دنبال می‌کند.

آمریکا احتمال می‌دهد خواهر «اون» رهبر بعدی کره شمالی باشد

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان روز سه شنبه در خبر فوری، از وخامت سلامتی رهبر کره شمالی خبر داد و گزارش داد: منابع اطلاعاتی آمریکا از مرگ مغزی وی در پی یک عمل جراحی قلب در هفته گذشته خبر می‌دهند. 
این شبکه تلویزیونی افزود: اما هنوز اطلاعات دقیقی از وضعیت وی در دست نیست. 

برخی منابع کره جنوبی خبرهای مربوط به وخامت حال کیم جونگ اون را تکذیب کرده اند.
سی ان ان ادامه به نقل از یک مقام ارشد آمریکا بدون ذکر نام وی اعلام کرد که وضعیت سلامتی رهبر کره شمالی بسیار مهم بوده و برآورد وخامت وضعیت اون دراین لحظه بسیار دشوار است. 
این رسانه تصویری آمریکایی افزود: برخی منابع حاضر در کره جنوبی از اتصال دستگاه  «کاردیوواسکولار»  (cardiovascular)  (دستگاه مصنوعی گردش خون) به رهبر کره شمالی از روز 17 فروردین خبر دادند. 
بنابراین گزارش وزارت خارجه آمریکا و «سازمان اطلاعات مرکزی» آمریکا (سازمان سیا) نیز دراین باره پاسخی به این شبکه خبری دراین زمینه نداده‌اند. 

خواهر رهبر کره شمالی می‌تواند گزینه جانشینی اون باشد
 «جوزف یون»  (Joseph Yun) فرستاده ویژه سابق آمریکا درامور کره شمالی به این شبکه خبری گفت: بسیار دشوار است که بدانیم در کره شمالی چه می‌گذرد، آنچه که معلوم است اون یک عمل جراحی قلب داشته و مشخص نیست که آیا این عمل به خوبی انجام شده یا خیر. 

وی افزود: اما می‌دانیم که وضعیت سلامتی رهبر کره شمالی مناسب نبوده و در مراسم گرامی داشت بنیانگذار کره شمالی در ۲۱ فروردین ماه غیبت داشته است. 
فرستاده ویژه سابق آمریکا در امور کره شمالی درباره احتمال جانشینی اون نیز به سی ان ان گفت: در صورتی که اون قادر به انجام وظایف خود نباشد و قرار شود جانشینی برای وی تعیین گردد، این فرد می‌تواند خواهر رهبر کره شمالی باشد وی رئیس کارکنان کره شمالی بوده و به تازگی نیز ارتقا رتبه یافته بود. 
تا لحظه مخابره این خبر واکنشی از سوی کاخ سفید و دیگر مقامات دولت ترامپ دراین زمینه دیده نشده است. 
کیم جونگ اون، از سال ۲۰۱۱ رهبری جمهوری دمکراتیک خلق کره را (کره شمالی) برعهده دارد. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها