معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امتحانات پایه دوازدهم به صورت حضوری برگزار می‌شود درباره برگزاری امتحانات در ۱۱ پایه دیگر توضیحاتی داد.

امتحانات پایه دوازدهم قطعاً به صورت حضوری برگزار خواهد شد

قدس آنلاین: تسنیم نوشت:علیرضا کمرئی با اشاره به اینکه کرونا در ۸۰ درصد نظام‌های آموزشی دنیا اختلال ایجاد کرد و واکنش‌های جدیدی ایجاد شد، اظهار کرد: کرونا شرایط متفاوتی‌ ایجاد کرده است که می‌توان به عنوان فرصت برای افزایش توانمندی سیستم آموزشی و ورود به شرایط جدیدی به عنوان جریان مثبت تلقی  شود اما از جهت عادت به مدارس سنتی و یادگیری و تعامل در مدرسه که ابعاد تربیتی هم دارد تفاوت هایی را ایجاد کرده که ممکن است خوشایند نباشد.

وی افزود: وقتی مشخص شد تعطیلات طولانی می‌شود باید برنامه ریزی میان مدت انجام می‌دادیم به گونه‌ای که ممکن بود تعطیلات، کل زمان آموزش را تحت تاثیر قرار داده و تا پایان سال تحصیلی بازگشت به مدرسه نداشته باشیم در این ایام صدا و سیما به آموزش و پرورش کمک کرد و از ۷ اسفند وارد گفت‌وگو شدیم و از ۱۰ اسفند آموزش‌های تلویزیونی در سه شبکه آغاز شد و تا به امروز ۱۰۲۰ برنامه تولید شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ارزیابی‌هایی داریم که بیشتر مبتنی بر اظهارنظر کارشناسان، معلمان و مدیران است، گفت: تا امروز بیش از ۹ میلیون بار آموزش‌های تلویزیونی دانلود شده است و این بدین معناست که توجه به آموزش‌ها مناسب بوده است. البته روش نخست آموزش تلویزیونی است و روش دوم آموزش‌های پراکنده در فضای مجازی بود که از سوی معلمان به صورت خودجوش انجام شد.

مدرسه حقیقی به فضای شاد آمد

کمرئی تصریح کرد: آموزش و پرورش برای انسجام به آموزش‌های مجازی شبکه شاد را به عنوان شبکه آموزش دانش‌آموزی که فضای کاملا اختصاصی دارد راه‌اندازی کرد و قرار است ۱۵ میلیون دانش‌آموز و معلمان را پوشش دهد و متناسب با مدرسه حقیقی، مدرسه در فضای مجازی تشکیل می‌شود، کلاس‌های درس دانش آموزان با همان معلمان برگزار می‌شود، یعنی سه زنگ دارند و در میان هر کلاس، زنگ تفریح نیز وجود دارد؛ البته زمان کلاس‌های درس کوتاه‌تر است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۵ درصد مدارس کشور از تعداد ۱۱۰ هزار مدرسه به شبکه شاد پیوسته‌اند، درباره افرادی که به فضای مجازی دسترسی ندارند، گفت: برای آنها راه سوم پیش گرفتیم و از طریق ارسال جزوات و درسنامه‌ها با کمک راهبران آموزشی در مناطق روستایی و عشایری و دهیاران جریان آموزش را پیگیری می‌کنیم.

امتحانات چگونه برگزار می‌شود

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش  درباره برگزاری امتحانات مطرح کرد: ارزشیابی و امتحانات فرصتی است تا بررسی کنیم یادگیری انجام شده است یا خیر. تمرکز ما روی جریان یاددهی و یادگیری است، امتحانات پایه دوازدهم به جهت آنکه نهایی است حتماً حضوری خواهد بود اما ۱۱ پایه دیگر ممکن است امتحانات به صورت غیرحضوری باشد و ارزیابی معلمان از نمرات مستمر و تکالیف فضای مجازی مدنظر باشد. همچنین معلم مجاز است در فضای مجازی سنجش‌ها و آزمون‌هایی را انجام دهد، البته این روش هنوز نهایی نشده است و اگر مجاز نباشیم امتحانات را به صورت حضوری برگزار کنیم این شیوه مدنظر است اما اگر شرایط اجازه دهد اولویت این است که امتحانات حضوری باشد.

وی درباره احتمال ادامه کرونا و پیش‌بینی فعالیت مدارس و شیوه‌های آموزش بیان کرد: در حال تدوین برنامه آموزش در بحران هستیم و شبکه شاد برای شرایط بحرانی طراحی شده است تا واکنش فعال و موثر را داشته باشیم.

 کمرئی درباره بازگشت شهریه مدارس غیردولتی خاطرنشان کرد:مدارس غیردولتی به کمک نظام آموزشی آمده‌اند و درصد قابل توجهی از دانش آموزان آنجا درس می‌خوانند. شهریه‌ای که دریافت کرده‌اند به ازای آن آموزش به صورت مجازی در حال اجرا است و نسبت به امر آموزش تعهدات  را انجام داده‌اند اما ممکن است بابت خدمات ویژه شهریه دریافت کرده باشند که خدماتی به دانش‌آموز ارائه نشده و این قابل مطالبه و بازگشت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها