فرماندار گناباد گفت: ۴۹ درصد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و ماده ۱۸۰ و اعتبارات نفت و گاز این شهرستان طی سال گذشته تخصیص یافت.

تخصیص ۴۹ درصد از  اعتبارات ماده ۱۸۰ و تملک دارایی‌های گناباد

به گزارش قدس آنلاین، حامد قربانی  در نشست شورای اداری گناباد افزود: مجموع سهم اعتبارات این شهرستان در بخش‌های یاد شده طی سال گذشته ۳۵۷ میلیارد ریال بود که ۴۹ درصد آن پرداخت شد و در برخی حوزه‌ها بیشتر از سهم اعتباری تخصیص یافت و در بخشی نیز مبلغی تخصیص نیافت و به همین سبب دستگاه‌های اجرایی بابت اجرای طرح‌های عمرانی به پیمانکاران بدهکار هستند.

وی مجموع اعتبار مورد نیاز برای تکمیل ۱۶۳ طرح نیمه تمام در این شهرستان را ۳۵۰ میلیارد ریال ذکر کرد و اظهار داشت: پارسال ۱۷۸ میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌ها اختصاص یافت.

قربانی  گفت: همچنین ۲۲ طرح ملی در بخش‌های مختلف از جمله احداث فرودگاه، خط ریلی یونسی به گناباد، توسعه زیرساخت‌های صنعت و معدن، کشاورزی، گاز رسانی، آب و فاضلاب، احداث جاده و آموزش در این شهرستان در دست اجراست.

فرماندار گناباد افزود: احداث فرودگاه این شهرستان با پیشرفت ۸۵ درصدی در حال اجراست و تامین آب، برق و گاز آن انجام شده و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل راه دسترسی آن بیش از ۷۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به سال جهش تولید توسط رهبر معظم انقلاب ادامه داد: تحقق این مهم مورد توجه دولت دوازدهم و مسوولان دستگاه‌های اجرایی قرار دارد و اجازه نمی‌دهیم فعالیت هیچ یک از واحدهای تولیدی متوقف شود و با توسعه تولید و اشتغال در مسییر رونق و جهش تولید گام برمی‌داریم.

وی گفت: باید با رفع بوروکراسی اداری در مسیر تولید و جذب سرمایه در گردش به عنوان نیاز مهم واحدهای تولیدی در مسیر کارآفرینی و اشتغال تلاش کرد.

قربانی افزود: جهش تولید محور مهم فعالیت‌های اقتصادی این شهرستان در سال جاری است و باید با تلاش مسوولان ذیربط در همه بخش‌ها عینیت یابد تا گناباد به نسبت جمعیت خود سهم خوبی در اشتغال استان خراسان رضوی داشته باشد. 

وی ادامه داد: تذکراتی به معین های اقتصادی کم کار در این شهرستان داده شده که با سرعت بیشتری فعالیت داشته باشند و اگر لازم باشد معین های دیگری جایگزین آنها می‌شوند.

وی گفت: ۲ معین جدید از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز وارد فعالیت در عرصه اقتصادی گناباد شدند و در مسیر رونق اشتغال در این شهرستان گام برمی‌دارند.

قربانی افزود: افزایش مشارکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اولویت کار ما طی سال گذشته قرار داشت بطوریکه تعداد داوطلبان نامزدی انتخابات در حوزه انتخابیه گناباد و بجستان در این دوره نسبت به دوره قبل ۲۳ درصد افزایش داشت و گناباد با ۶۵ درصد مشارکت افراد واجد شرایط در انتخابات جزو شهرستان‌های دارای مشارکت زیاد استان در این انتخابات بود.

وی اظهار داشت: طی ۲ ماه گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ سبد کالا به ارزش ۱۰ میلیارد ریال و همچنین چهار میلیارد ریال وجه نقد با تلاش خیران و دست اندرکاران و نهادهای حمایتی بین آسیب دیدگان از کرونا در این شهرستان توزیع شد.

وی همچنین از تلاش‌ها و پیگیرهای نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات و اجرای طرح‌های این شهرستان تشکر کرد.

محمد صفایی دلویی نماینده منتخب مردم گناباد و بجستان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با همدلی، هم افزایی و اتحاد همه بخش‌ها می‌توان گام‌های بلندی برای پیشرفت و آبادانی جامعه برداشت و با مدیریت صحیح از فرصت‌ها در عرصه خدمت به مردم بهره گرفت. 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها