بر اساس نظرسنجی جدیدی که انجام شده، تقریبا دو سوم از مردم آمریکا دیدگاه نامطلوبی نسبت به چین پیدا کرده‌اند.

تشدید «چین‌هراسی» در آمریکا در سایه شیوع کرونا

به گزارش قدس آنلاین،‌ بر اساس نظرسنجی جدید که مرکز تحقیقاتی «پیو» انجام داده، تقریبا دو سوم از شهروندان آمریکایی دیدگاه منفی نسبت به چین دارند.

این نظرسنجی بین روزهای سوم تا 29 مارس (13 اسفند تا 10 فروردین) و در روزهایی که ویروس کرونا در آمریکا شیوع پیدا کرده، انجام شده است.

مقامات آمریکایی به خصوص «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور بارها تلاش کردند تا این ویروس را با نام ویروس چین یا ویروس ووهان خطاب کنند.

در نظرسنجی انجام شده،‌ 66 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که نظر نامطلوبی نسبت به چین داشته و تنها 26 درصد نظرشان درباره چین مساعد بوده است.

این در حالی است که در نظرسنجی که دو سال پیش انجام شده بود، 47 درصد از پرسش‌شوندگان دیدگاه نامطلوبی نسبت به چین داشته‌اند و در دوره زمانی کوتاهی، این آمار با شیب تندی افزایش یافته است.

در نظرسنجی جدید که پیو انجام داده، 62 درصد چین را تهدید اصلی برای آمریکا می‌دانند که در نظرسنجی سال 2018 این آمار، 48 درصد بوده است.

پایگاه خبری آنتی‌وار نیز چند روز پیش در گزارشی با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا نوشت که سیاستمداران افراطی این کشور به دنبال بهره‌جویی از شیوع این ویروس برای تشدید چین هراسی هستند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها