گیلان- یک فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی، متاسفانه طی دو ماه گذشته و به واسطه شیوع کرونا، بسیاری از بیماران آسمی درمان رایج خود را که اسپری های دهان و بینی دارای پایه کورتونی است، قطع کرده اند

آسمی ها در روزهای کرونایی اسپری را قطع نکنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از علوم پزشکی گیلان، دکتر بابک قلعه باغی، فوق تخصص آلرژی، آسم و ایمونولوژی ، سردسته علائم آلرژی را مربوط به سیستم تنفسی فوقانی دانست که به صورت عطسه زیاد و آبریزش فراوان و گرفتگی بینی همراه با خلط و سرفه های مکرر و متناوب و گاها تنگی نفس بروز می کند و گفت: تنگی نفس در آلرژی زمینه آسم است.

وی با بیان اینکه «تب» علائم آلرژی و آسم را از عفونت های تنفسی متمایز می کند، افزود: زمانی که بیمار تب داشته باشد، یعنی دمای بدن او بالاتر از ۳۸.۳ درجه سانتی گراد باشد و این تب سه روز متوالی طول بکشد و بیمار همراه با آن تب احساس بدحالی و تهوع و استفراغ شدید داشته باشد، باید به عفونت های ویروسی و در این روزها به کرونا فکر کنیم.

این فوق تخصص آلرژی، آسم را یک بیماری مزمن دانست و یادآور شد: افرادی که آسم دارند همواره دارو مصرف می کنند. بسیاری از داروهای کنترل کننده آسم و آلرژی پایه کورتونی دارند و این کورتون ها استنشاقی هستند و عارضه خاصی همچون تضعیف سیستم ایمنی بدن ایجاد نمی کنند، اما متاسفانه طی دو ماه گذشته و به واسطه شیوع کرونا، بسیاری از بیماران آسمی درمان رایج خود را که اسپری های دهان و بینی دارای پایه کورتونی است، قطع کرده اند.

قلعه باغی، قطع داروهای درمانی را موجب افزایش حساسیت بدن بیماران نسبت به آلرژی و بازگشت آسم دانست و بیان کرد: بیماران آسمی داروهای قبلی خود را قطع نکنند و اگر دچار حمله شدید و یا افزایش علائم شدند، قبل از مراجعه به پزشک در خانه استفاده از اسپری های تنفسی را طی چند روز دو تا چهار برابر کنند.

برچسب‌ها