رییس انجمن ‌صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی گفت: این شرکت‌ها به واسطه شیوع کرونا و انسداد مرزها روزانه دست کم ۱۰ میلیارد ریال متضرر می‌شوند.

کرونا روزانه ۱۰ میلیارد ریال به شرکتهای حمل و نقل خراسان رضوی خسارت می‌زند

به گزارش قدس آنلاین، احمد زمانیان یزدی افزود: بخشی از این خسارت‌ها شامل هزینه‌های جاری و حقوق پرسنل شرکت‌ها، خسارت دموراژ یا اجاره کانتینر علاوه بر مدت ذکر شده در قرار داد، انبارداری، هزینه‌های تخلیه و بارگیری مجدد و پرداخت عوارض مختلف بابت این موارد می شود.
وی ادامه داد: توقف سرمایه در قالب محموله های تجاری نزد مشتریان و رانندگان و خسارت ناشی از عدم فعالیت کامیون‌ها موجب خواب سرمایه در این دو بخش شده و خسارت به بار آورده است.
رییس انجمن ‌صنفی شرکتهای حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی گفت: متاسفانه میزان خسارت ناشی از کرونا به شرکتهای حمل و نقل را نمی توان دقیق اعلام کرد چرا که روز به روز به میزان انبارداری و دموراژ کالاها اضافه می شود و از طرف دیگر راهداری و گمرک نیز تعداد کانتینرهای خوابیده در مرزها را اعلام نمی کنند.  
زمانیان یزدی افزود: علاوه بر موارد یاد شده، به خاطر کرونا امکان بازاریابی توسط مدیران شرکتهای حمل و نقل مقدور نیست ولی هزینه های مالیاتی طی این مدت همچنان بر فعالیت این شرکتها اثر گذار است.
۲۵۰ شرکت حمل و نقل ترانزیتی در خراسان رضوی فعالیت دارند که از سه پایانه مرزی با کشور ترکمنستان و پایانه مرزی دوغارون با کشور افغانستان به فعالیت در امر ترانزیت مشغولند.
بعد از تهران، خراسان رضوی دارای بیشترین شرکت حمل و نقل بین‌المللی در کشور است که این مجموعه ها توانسته اند با تعامل مناسب با بازرگانان پنج کشور آسیای‌ مرکزی و افغانستان جهت حمل بار این کشورها بازاریابی مناسبی انجام دهند.
شرکت‌های حمل و نقل خراسان رضوی افزون بر ۱۵ هزار خودرو را زیر پوشش خود دارند و علاوه بر آن چهار هزار خودروی خارجی نیز در این قالب با شرکتهای خراسان رضوی در حوزه ترانزیت همکاری و فعالیت می کنند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز سه‌شنبه اعلام کرد: تاکنون ۸۴ هزار و ۸۰۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۲۹۷ نفر رسید.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها